ایجاد 301 هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به مددجویان


ایجاد 301 هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به مددجویان

اردبیل- معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته با پرداخت ۹۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال ۳۰۱ هزار نفر از مددجویان در کشور فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت صفری ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خلخال اظهار کرد: توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد رویکرد اصلی ما در کشور است و در این راستا تأمین تسهیلات خوداشتغالی مددجویان را در اولویت قرار دادیم.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در واگذاری وام‌های کمیته امداد به متقاضیان واجد شرایط زیر پوشش این نهاد تصریح کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی و همچنین سوگیری کمیته امداد برای گسترش مشاغل با کیفیت و درآمدزایی مددجویان، درخواست افزایش مبلغ وام برای بخشی از اعتبارات اشتغال کمیته امداد به شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی ارائه شده بود.

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: کمیته امداد کشور سال گذشته با پرداخت ۹۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد کرد.

صفری قطع فقر بین نسلی و توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش به منظور تاب‌آوری اقتصادی آنها را یادآور شد و افزود: تحقق این راهبردها با ایجاد اشتغال که ویترین این نهاد انقلابی است، تنها در سایه تلاش و همراهی سایر دستگاه‌ها میسر خواهد شد.

وی از موافقت شورای پول اعتبار با افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال مددجویان در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ به صورت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: همه باید برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و سایر افراد مشمول پنج دهک پایین جامعه کمک کنیم تا فقر در جامعه کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق