2 میلیارد و 521 میلیون دلار کالا از مرزهای کردستان ترانزیت شد


2 میلیارد و 521 میلیون دلار کالا از مرزهای کردستان ترانزیت شد

مریوان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری حجم ترانزیت کالا از مرزهای استان به ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گمرک «سیرانبند» بانه و باشماق مریوان از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند که گمرک باشماق در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و واردات هم فعال است.

وی افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال حجم مبادلات تجارت خارجی استان به ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار رسید.

سمیعی خاطرنشان کرد: در این مدت ۸۴۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۳ میلیون دلار از مرزهای استان صادر شده است و بیش از ۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون دلار ثبت سفارش واردات داشته ایم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک میلیون و ۲۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار از مرز باشماق مریوان ترانزیت شده است.

سمیعی افزود: در مجموع میزان مبادلات تجارت خارجی انجام شده در مرزهای استان در نیمه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار بوده است و این روند با انسجام هر چه بیشتر در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟