رصد و پایش سواحل گلستان/ 19 هزار نمونه گیری از طیور انجام شد


رصد و پایش سواحل گلستان/ 19 هزار نمونه گیری از طیور انجام شد

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۲۰ مورد رصد و پایش از تالاب‌ها و پهنه‌های آبی گلستان انجام شده که در ۶ ماهه دوم سال با مهاجرت پرندگان این میزان افزایش خواهد یافت.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۲۰ مورد بازدید و پایش از تالاب‌ها و پهنه‌های آبی گلستان انجام شده که در ۶ ماهه دوم سال با مهاجرت پرندگان به استان این آمار افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: ۱۹ هزار و ۵۰۰ نمونه برداری از طیور استان برای پیشگیری از بیماری انجام شده و ۲۷ هزار آزمایش انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: تیم‌های واکنش سریع ما در شهرستان‌های حوزه خلیج گرگان از قبیل بندرگز، ترکمن و گمیشان فعال هستند و تالاب‌های بین‌المللی هم پایش و رصد می‌شوند.

کاووسی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مرغ تولیدی استان به ۲۰ استان کشور از جمله تهران ارسال شده و تا زمانی که بازار کشور اشباع نشود، صادر نخواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: در سابق مرغ تولیدی استان به عراق و افغانستان صادر می‌شد و هم اکنون هم برای بازار جام جهانی متقاضی داریم و گوشت سفید و میگوی آنها را تأمین خواهیم کرد.

وی در خصوص مصرف خودسرانه دارو در دامداری‌ها، گفت: خوددرمانی در دامداری‌ها یک فرهنگ شده و با تشخیص اولیه غلط تنها هزینه روی دست آنها باقی مانده و به جامعه خسارت می‌زنند.

کاووسی بیان کرد: ۱۰۵ داروخانه و ۱۳۱ درمانگاه و درمانگر در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان عنوان کرد: داروهای تقلبی در بازار وجود داشته و ما منکر آنها نیستیم و تاکنون پنج مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی توضیح داد: در خصوص زنبورداری قضیه متفاوت است زیرا آنها سنتی‌تر فکر می‌کنند و این امر نتیجه معکوس دارد و باید مسیر درستی را طی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها