همه مدارس و دستگاه‌های دولتی باید سند رسمی بگیرند


همه مدارس و دستگاه‌های دولتی باید سند رسمی بگیرند

بوشهر- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: همه مدارس و دستگاه‌های دولتی باید سند رسمی بگیرند که ساز و کار این مهم فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی عصر سه شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه ثبت اسناد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه سندهای عادی باید کنار گذاشته شوند افزود: این سندها محلی برای جعل، کلاهبرداری و فروش مال غیر هستند و باید سندهای رسمی جایگزین آنها شوند.

بابایی با تاکید بر لزوم برخورداری همه دستگاه‌های دولتی از سندهای رسمی اضافه کرد: اگر دستگاه اجرایی سند قولنامه ای دارد واحدهای ثبتی آمادگی مستند سازی و صدور سند را دارند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: زمین خواران رصد می‌کنند و برای دستگاه اجرایی که سند رسمی ندارد سند سازی و طرح دعوی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را برای سنددار کردن همه مدارس انجام دهد گفت: در بسیاری از مناطق افرادی که زمینی هبه کرده اند نوه‌های آنها آمده و ادعا کرده اند که ما این هبه را قبول نداریم و اقدام به طرح دعوی کرده اند.

بابایی دریافت سند را عاملی برای جلوگیری از طرح دعوی بر علیه مدرسه‌هایی که سند ندارند دانست و اظهار داشت: مراحل صدور سند مدرسه‌ها برای آموزش و پرورش رایگان اعلام شده است.

وی از صدور سند رسمی برای ۸۵۰ مدرسه در استان بوشهر خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»