رسیدگی به 1059 پرونده تخلف صنف میوه فروش در فارس


رسیدگی به 1059 پرونده تخلف صنف میوه فروش در فارس

شیراز - مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از رسیدگی به یک هزار و ۵۹ فقره پرونده تخلف مربوط به صنف میوه فروش استان فارس طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری افزود: متأسفانه بیشترین میزان گلایه و گزارش‌های مردمی در حوزه تخلفات اصناف مربوط به صنف میوه فروش است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۹ فقره پرونده در این ارتباط رسیدگی شده است، گفت: با رسیدگی به این تعداد پرونده، متخلفان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار فارس خاطرنشان کرد: عمده تخلفات شامل گران فروشی، درج نکردن قیمت، ارائه ندادن فاکتور، کم فروشی و رعایت نکردن دستورات بهداشتی بوده است.

سالاری یادآور شد: در بین پرونده‌های رسیدگی شده ۵۰۰ فقره پرونده مربوط به گران فروشی بوده که پس از محرز شدن تخلف، برای متخلفان مجازات‌های قانونی مرتبط با گران فروشی اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه درج نکردن قیمت منشأ بسیاری از تخلفات در بازار محسوب می‌شود، گفت: در ارتباط با این مورد در پرونده‌های مربوط به صنف میوه فروش، ۱۳ میلیون ریال جریمه لحاظ شده است.

سالاری اضافه کرد: متأسفانه برخی از میوه فروشی‌ها با درج نکردن قیمت روی محصولات عرضه شده، اقدام به گران فروشی می‌کنند، در این رابطه از مردم تقاضا داریم تا چنین تخلفاتی را به سامانه ۱۳۵ گزارش کنند.

او همچنین از اجرای حکم تعطیلی و نصب پارچه برای چندین میوه فروشی متخلف در شهر شیراز خبر داد و اضافه کرد: در مواردی که واحد صنفی موارد متعدد گران فروشی را در پرونده داشته باشد، علاوه بر تشدید مجازات نقدی، بلافاصله حکم تعطیلی صادر و واحد صنفی متخلف توسط مأمورین اجرای احکام این اداره کل پلمب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟