«ایل راه» اصلی عشایر در خوزستان بهسازی و مرمت شود


«ایل راه» اصلی عشایر در خوزستان بهسازی و مرمت شود

اهواز- استاندار خوزستان گفت: ایل راه اصلی عشایر که از سمت اندیکا به چهارمحال متصل می‌شود برای استان حائز اهمیت است و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور امسال باید به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز سه شنبه در نشست کارگروه استانی مدیریت چرای دام، کنترل پروانه و ساماندهی کوچ پاییزه استان خوزستان با اشاره به حضور عشایر در استان اظهار کرد: خوزستان یکی از قطب‌های عشایر در کشور به شمار می‌رود که در فصل پاییز و زمستان پذیرای عشایر کوچ‌رو است و به عنوان یکی از استان‌های مهمان‌پذیر با تنوعی از اقوام است.

خلیلیان در خصوص کوچ درون استانی عشایر بیان کرد: حضور عشایر در خوزستان پدیده‌ای در زندگی است که باید اقدامات به گونه‌ای ساماندهی شود تا نیازهای عشایر تأمین خواهد شد.

وی، عشایر را قشر مولد در جامعه دانست و تصریح کرد: باید از عشایر حمایت شود و فعالیت‌های فنی را در زمینه تولیدات عشایری انجام دهیم؛ همچنین اقتصاد عشایر دانش بنیان شود.

استاندار خوزستان پیرامون راه‌اندازی سامانه پیامکی از سوی صداوسیما افزود: هواشناسی خوزستان باید وضعیت آب و هوایی را به اطلاع عشایر برساند.

خلیلیان ادامه داد: با توجه به فرارسیدن کوچ عشایر در استان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌ها فراهم شده است؛ همچنین صدا و سیما گزارش‌هایی را از حرکت و کوچ عشایر تهیه کند.

وی گفت: ایل راه اصلی عشایر که از سمت اندیکا به چهارمحال متصل می‌شود برای استان حائز اهمیت است و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور امسال باید به پایان برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3