نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به همه اقوام و مذاهب یکسان است


نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به همه اقوام و مذاهب یکسان است

گرگان- رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به همه اقوام نگاه یکسان و همراه با عدالت است.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وحدت بین مردم و مسلمانان ریشه قرآنی دارد، خداوند به همه ادیان الهی می‌فرماید همه شما در خداپرستی مشترک هستید پس دور هم جمع شوید.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: خداوند به مسلمانان تاکید کرده به ریسمان الهی چنگ بزنید و به یاد بیاورید روزهایی را که با هم دشمن بودید و خداوند بین شما برادری برقرار کرد.

وی ادامه داد: تفرقه باعث سستی و شکست مسلمانان می‌شود، به همین دلیل پیامبر اسلام (ص) وقتی وارد مدینه شد، دستور داد بین مهاجر و انصار پیوند برادری ایجاد شود.

دیلم تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، امامان ما وحدت را مهم‌تر از مسائل دیگر می‌دانستند چنانچه امیرالمومنین (ع) فرمود من نسبت به مسئله وحدت از همه حریص‌تر هستم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان ادامه داد: امام صادق (ع) به مسلمانان تاکید کردند در مراسم عزا و شادی هم شرکت کنید و به دیدار بیماران هم بروید و با هم به خوبی حرف بزنید تا وحدت بین شما زیاد شود.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) از همان سال ۱۳۴۲ که مبارزه علیه طاغوت را آغاز کرد همواره بر حمایت از مردم فلسطین تاکید داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم آخرین جمعه ماه رمضان را به دلیل حمایت همه مسلمانان از مردم فلسطین روز قدس نامگذاری کرد و این در حالی است که مردم فلسطین اهل سنت هستند.

دیلم گفت: شیعه و سنی در کشور برادر بوده و ۱۲ هزار شهید اهل سنت در کشور و ۶۰۰ شهید اهل سنت در گلستان گواه این ادعا است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم بر موضوع احترام به مقدسات تاکید دارند و حکم شرعی دادند که احترام به مقدسات مذاهب اسلامی واجب است و توهین به آنها حرام است و این فتوا باعث خوشحالی جهان اسلام و ناامیدی دشمنان شد.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام و خصوصاً آمریکا در ویتنام جنگ را به راه انداختند و موفق نشدند و تصمیم گرفتند دکترین آسیایی علیه آسیایی را به راه بیندازند و با راه اندازی حوادث ۱۱ سپتامبر در کشورهای مسلمان منطقه افغانستان، یمن و سوریه جنگ به راه انداختند و میوه تلخ آن را امروزه اسرائیل و آمریکا برداشت می‌کنند.

دیلم افزود: تنها راه مقابله با پیروزی انقلاب اسلامی را دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی دانستند و به همین دلیل با راه اندازی ده‌ها شبکه ماهواره‌ای و هزینه کرد میلیاردها دلار تلاش می‌کنند در کشور تفرقه ایجاد کنند لذا همه باید نسبت به این امر هوشیار و آگاه باشند.

وی با بیان اینکه همه باید به عقاید هم احترام بگذارند تا به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم، گفت: یکی از ابزارهای اصلی و واقعی رسیدن به تمدن نوین اسلامی اتحاد بین شیعه و است و نگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به همه اقوام و مذاهب نگاه یکسان همراه با عدالت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا