ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت و حراست از مرزها استفاده شود


ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت و حراست از مرزها استفاده شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مردم‌داری در مرزها را ضروری دانست و گفت: ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت و حراست از مرزها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در دیدار با فرمانده مرزبانی فراجا اظهار داشت: اقتدار مرزی موجب اقتدار ملی و فراملی یک کشور می‌شود و زمینه توسعه در کشور را فراهم می‌سازد.

وی اضافه کرد: در صورتی که مرز دچار بحران باشد، حرکت نفوذ و تخریب باعث ایجاد ناامنی و مشکلات دیگری می‌شود و کشور دچار بحران می‌شود و لذا قدرت در مرزبانی موجب اقتدار کشور می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ و تقویت مرزها بیان کرد: با توجه به اینکه در تاریخ کهن تهاجمات مرزی خیلی سبک و فیزیکی بوده است، مرزبانی هم فرآیند ساده‌ای داشته است ولی اکنون تهاجمات مرزی فوق‌العاده پیچیده و ترکیبی شده است.

وی با اشاره به تهاجمات هوایی، دریایی، سطحی و زیرسطحی، سیستم‌های فریب، تهاجم سایبر و… تصریح کرد: سیستم‌ها و ابزارهای مختلفی برای تهاجم را شاهد هستیم و برای مقابله با این تهاجمات باید ابزار مناسب و دانش بالایی داشته باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه این استان در کنار آبراه مهم خلیج فارس قرار گرفته است، ادامه داد: طمع تهاجم در حوزه مرز دریایی به اشکال مختلف برای دشمنان وجود دارد؛ چه در لایه‌های پیدا و چه در لایه‌های نهان.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: دشمن با ابزار نوین تهاجمی و مدیریت ستادی و حوزه میدانی قوی برای تهاجم آماده است و باید حوزه دفاع ما هم چند برابر آنها قوی‌تر باشد.

وی گفت: در همین راستا چند سال پیش پیشنهاد مدیریت جامع خلیج فارس را ارائه کردیم که جلساتی هم تشکیل شد ولی تاکنون محقق نشده است که انتظار می‌رود به صورت جدی‌تری دنبال شود.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: باید از همه ظرفیت مرزبانی استفاده کنیم و به سمت سیستم‌های الکترونیک حرکت کنیم تا از نفوذ دشمنان جلوگیری شود و از همه ظرفیت‌ها باید بهره بگیریم.

وی یکی از مسائل مهم برای مرزبانی در استان بوشهر را مردمی کردن مرزها دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردم برای مرزداری و یاری گرفتن از مردم به عنوان مرزیار در زمینه اطلاعاتی و حراست می‌تواند نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری تقویت مردم داری در مرزها را ضروری دانست و بیان کرد: مردم در کنار مرزداران می‌تواند ترکیبی بسیار عالی برای حفاظت و حراست از مرزها باشند. در این راه باید دارای یک سند قوی برای مرزبانی و یک نقشه راه برای تحقق آن سند باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ریزش قیمت پژوپارس سنگین شد