کارگروه مرمت گلزارهای شهدای تبریز احیا می‌شود


کارگروه مرمت گلزارهای شهدای تبریز احیا می‌شود

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، کارگاه مرمت گلزارهای شهدای این کلانشهر احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ابوالفتح زاده روز دوشنبه در مورد مصوبات کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: در جلسه این کمیسیون که اختصاص به بررسی آخرین وضعیت گلزارهای شهدای تبریز داشت، مقرر شد؛ کارگروه مرمت گلزارهای شهدای شهرداری تبریز در مدت زمان یک ماه احیاء و مطابق با مصوبه مورخه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر تبریز و مفاد قانون بودجه سنواتی شهرداری، سریعاً نسبت به ساماندهی گلزارهای تبریز از جمله فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت، گلزار شهدای بقائیه (مارالان) و گلزار شهدای ستارخان اقدام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هدف از ساماندهی و بهسازی گلزارهای شهدای دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را تکریم و ارج نهادن به ارزش های والای شهدا بیان و اضافه کرد: این موضوع یکی از مطالبات اصلی و مهم خانواده های معظم شهدا و اهالی ولایت مدار تبریز است.

ابوالفتح زاده ادامه داد: طبق فرمایشات امام خمینی (ره) تربت پاک شهیدان تا قیامت مزار عاشقان، عارفان و دل سوختگان و دارالشفای آزادگان است و از این رو مدیریت شهری تبریز باید در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدای این کلانشهر با جدّیتِ بسیار وارد عمل شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در این جلسه تاکید داشتیم که ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تبریز باید با مد نظر قرار دادن رهنمودهای مقام رهبری درباره شیوه و روش های ساماندهی گلزارهای شهدا، توسط شهرداری دنبال شود.

ابوالفتح زاده افزود: علاوه بر این تاکید شد که ساماندهی مزار مطهر برخی از شهدای گلزار شهدای ستارخان تبریز که در جریان اجرای پروژه مربوطه توسط شهرداری منطقه ۱۰ تبریز در حاشیه قرار گرفته اند و یا نیازمند مرمت است، در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۱۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه