کمیته‌های تخصصی رسانه‌ای در استان سمنان ایجاد شود


کمیته‌های تخصصی رسانه‌ای در استان سمنان ایجاد شود

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خواستار ایجاد کمیته‌های تخصصی رسانه‌ای در استان شد و گفت: اهمیت کار اطلاع رسانی و سواد رسانه‌ای محور این کمیته‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه ضرورت دارد تا جایگاه سیاست گذاری و یا اجرای مصوبات شورای اطلاع رسانی شناخته شده و متناسب با شرایط استان، کمیته‌های تخصصی ایجاد شود، ابراز کرد: آموزش سواد رسانه‌ای امری ضروری است و باید در این بخش سیاست گذاری درستی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه ضرورت دارد محتواهایی که مَد نظر است با مرجعیت رسانه تولید شود، ابراز کرد: اقدامات در حوزه آموزش با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به درستی اجرا شود از سوی دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به موقع و با ایجاد بستر مناسب برای ورود هنرمندان و استفاده از همه ظرفیت‌ها به منظور تولید محتوا اقدام نماید.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه ایجاد و تولید محتوا و استفاده از هنر در تولید محتوا برای حفظ وحدت و انسجام اسلامی امری ضروری است، بیان کرد: تولید محتوا باید بر مبنای نیاز شورای اطلاع رسانی استان و بر حسب اولویت‌های استان و رصد فضای مجازی انجام شود.

ریواده با بیان اینکه ایجاد یک شبکه قوی از فعالان رسانه‌ای و بانک اطلاعاتی خوب، می‌تواند در این حوزه، ایفای نقش کند، ابراز کرد: از انجام موازی کاری‌ها در بخش‌های مختلف ذیل شورای اطلاع رسانی پرهیز شود همچنین باید مشکلات خبرگزاری‌ها و خبرنگاران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا با طراحی یک بستر حمایتی، خبرگزاری‌های مؤثر و جریان‌ساز حمایت شوند، تاکید کرد: تخصصی شدن فعالیت خبرنگاران، امری لازم الاجرا است، روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا بر مبنای تخصص، از خبرنگاران بهره‌گیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش تند مرکز پژوهش‌های مجلس در رسانه دولت!/چرا قیمت دلار را بین 65 تا 75 هزار تومان ن...