آمادگی لازم درشرکت برق خوزستان برای جلوگیری از قطعی برق وجود دارد


آمادگی لازم درشرکت برق خوزستان برای جلوگیری از قطعی برق وجود دارد

اهواز- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای جلوگیری از قطع برق در نقاط مختلف این استان هنگام وقوع پدیده شرجی آمادگی لازم در این شرکت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وقوع پدیده شرجی و رطوبت ۱۰۰ درصدی در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق خوزستان یعنی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، بندر امام خمینی و اهواز این آمادگی در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وجود دارد تا ناپایداری شبکه برق در بخش توزیع، فوق توزیع و انتقال صورت نگیرد.

وی افزود: گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی به صورت شبانه روزی در محل کار خود حضور دارند و همه گروه‌ها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، همچنین کارکنان مراکز دیسپاچینگ انتقال و توزیع به صورت ۲۴ ساعته در محل کار حاضر هستند.

دشت بزرگ با اشاره به تجربه قطع برق بر اثر وقوع پدیده شرجی و مه در سال‌های قبل، ادامه داد: رطوبت ۱۰۰ درصدی تهدید جدی برای وضعیت عایق شبکه برق ایجاد می‌کند به طوری که در برخی نقاط اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در سال‌های اخیر شاخص کیفی هوای استان در برخی روزها بالاترین میزان گرد و غبار و آلودگی را به خود اختصاص داده که این شاخص به ویژه در مناطقی که آلودگی از نوع صنعتی است، تهدیدی برای شبکه بوده و تلاش می‌شود تا این میزان تهدید به حداقل برسد.

وی گفت: در روز گذشته هیچکدام از نیروگاه‌های تولید برق به عنوان پریز نیروگاهی خارج از مدار نبودند و با همه توان در مدار تولید انرژی بودند و اعمال خاموشی در برخی از سیستم‌های حفاظتی به دلیل هوشمند بودن آن‌ها و جلوگیری از وقوع خسارت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ معین زد مال من باش