مراسم یاد روز حافظ 20 مهر در شیراز برگزار می شود


مراسم یاد روز حافظ 20 مهر در شیراز برگزار می شود

شیراز - معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مراسم یاد روز حافظ در ساعت ۱۹ عصر چهارشنبه هفته جاری«۲۰ مهر» در تالار حافظ شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا خوش اقبال ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم یاد روز حافظ در شیراز، گفت: هم زمانی زادروز فرخنده پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت با ایام بزرگداشت بزرگ شاعر آئینی ایران، حافظ شیرازی در بیستم مهرماه، خجسته است.

وی افزود: گفتمان حافظ، همان گفتمان قرآنی است که برآیند آن را در سروده‌هایش می‌خوانیم؛ همان گفتمان مهربانی و مهرورزی که ره‌آورد آسمانی پیامبر اسلام (ص) بود.

خوش اقبال با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری مردمی در بزرگداشت این هفته که هر ساله برگزار می‌شود، ادامه داد: در چند ماه گذشته، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و برنامه ریزی هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، تلاشی بوده تا به یکپارچگی این دو رویداد بزرگ فرهنگی، در کنار هم برسیم.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس، اظهار داشت: فعالیت‌های امسال با نام «آستان جانان» و برگرفته از گفتمان خواجه شیراز است، که از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه جاری برگزار خواهد شد و این رویدادها با گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی در گذر حافظ، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آئین ویژه یاد روز حافظ شیرازی، ساعت ۱۹ چهارشنبه ۲۰ مهرماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌گردد، ادامه داد: در این ایام افزون بر نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی همراه با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر برپا خواهد شد.

خوش اقبال یادآور شد: رویداد ویژه امسال نیز همچون هر سال، برگزاری یاد روز خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است که با حضور فرهنگ وران، هنرمندان، ادب‌دوستان، هنردوستان ایران و جهان و مسئولان استانی و کشوری می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)