کمبود هتل و اقامتگاه درلرستان/برنامه‌ریزی برای توسعه حوزه گردشگری


کمبود هتل و اقامتگاه درلرستان/برنامه‌ریزی برای توسعه حوزه گردشگری

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به کمبود هتل و اقامتگاه در این استان، از برنامه‌ریزی برای توسعه حوزه گردشگری لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹ مرکز اقامتگاه بوم گردی در استان فعال هستند و با هدف توسعه مراکز اقامتی در جاذبه‌های گردشگری لرستان، مجوز لازم ۹ مرکز دیگر صادر و در حال ساخت هستند.

وی عنوان کرد: در استان لرستان ۲۴ هتل و اقامتگاه اصلی وجود دارد که اصلاً جوابگو نیست لذا درصدد توسعه و تکمیل زیرساخت‌های اقامتی و به‌ویژه رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: بخش خصوصی علاوه بر لرستان در کل کشور وارد حوزه گردشگری شده است و در استان ما خوشبختانه در سنوات اخیر چند سرمایه‌گذار خوب مانند کشت‌وصنعت گردشگری کشاورزی را در پیش گرفتند که در غرب کشور چنین پتانسیلی کم‌نظیر است همچنین با ورود شرکت ماهان تورهای پروازی لرستان هم افزایش پیدا کرد که اقدامی بی‌سابقه بود.

حسن پور با اشاره به وجود چشمه و آبشار خدادادی بی‌شمار در استان لرستان تاکید کرد: لرستان با وجود ۶۹ آبشار طبیعی دائمی و فصلی در کشور رکورددار است از طرفی به عنوان سومین حوزه پر آب کشور، توسعه گردشگری آب و ورود سرمایه‌گذار خصوصی در این حوزه ضروری است که امیدواریم از این هدیه الهی بیشترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به افزایش اعتبارت حوزه مرمت بناها و اماکن تاریخی استان بیان داشت: تلاش می‌کنیم با جذب به موقع اعتبارت در سال جاری نسبت به مرمت بناها و اماکن اولویت دار استان اقدام کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...