500 واحد مسکونی در زلزله خوی خسارت دید/130مصدوم بستری شدند


500 واحد مسکونی در زلزله خوی خسارت دید/130مصدوم بستری شدند

ارومیه – مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تاکنون در اثر زمین لرزه خوی ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی دچار خسارت مالی شده اند.

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در اثر زمین لرزه بامداد امروز در خوی تاکنون ۵۲۸ شهروند به دلیل ترس حین ترک منزل دچار مصدومیت شده اند، افزود: ۱۳۰ نفر از مصدومان هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت مداوا هستند.

وی ادامه داد: همچنین چهار نفر از مصدومان تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و حال بیشتر مصدومان مساعد است.

جعفری با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ۵۰۰ واحد مسکونی در خوی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده اند، افزود: این خسارات بیشتر در حد ترک خوردگی دیوار منازل است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین ۵۰ واحد مسکونی در اثر این زمین لرزه به صورت کامل تخریب شده اند، افزود: این زلزله شهرستان خوی و ۱۲ روستای این شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری جسله مدیریت بحران با حضور استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل استانی در خوی هم اکنون گفت: آمار دقیق این زمین لرزه بعد از نشست مدیریت بحران اطلاع رسانی می شود.

جعفری با بیان اینکه امداد رسانی بلافاصله به زلزله زده ها آغاز شده و آرمش در شهر برقرار است، گفت: تیم مدیریت بحران در شهرهای شمال استان در حال آماده باش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو