جرائم حوزه فضای مجازی در استان ایلام 10 درصد افزایش یافته است


جرائم حوزه فضای مجازی در استان ایلام 10 درصد افزایش یافته است

ایلام-فرمانده انتظامی ایلام گفت: در سال جاری جرائم حوزه فضای مجازی در استان ایلام ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دلاور القاضی مهر شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری به بیان عملکرد انتظامی استان در نیمه اول سال و با تاکید بر اینکه جرایم امروز از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده‌اند گفت: متاسفانه در سال جاری جرائم حوزه فضای مجازی ۱۰ درصد افزایش یافته است که بیشتر متهمان این حوزه را نوجوانان بین سنین ۱۲ تا ۱۶ سال تشکیل می‌دهند که می‌تواند یک هشدار جدی به خانواده‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری مالی برداشت‌های غیرمجاز از حساب دیگران مزاحمت‌های اینترنتی جرائم اخلاقی و هتک حیثیت از عمده جرایم در فضای مجازی هستند، گفت: با تلاش همکاران بنده در پلیس فتای استان در نیمه اول سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال به حساب مالباختگان جرائم اینترنتی عودت داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به راه اندازی سامانه پلیس سایبری در استان با هدف راهنمایی و ارائه مشاوره، گفت: همشهریان عزیز می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۳۸۰ در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره‌های کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

بیشترین تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۷ تقدیر از پلیس است

سردار القاصی مهر در ادامه حمایت و پشتیبانی مردم را عامل موفقیت پلیس دانست و گفت: از همه مردم که در تمامی ماموریت‌ها با ارائه نقطه نظرات خود ما را یاری کرده‌اند قدردانی کرد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در این راستا همشهریان عزیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ داشته‌اند که تعداد ۳۰ هزار از این تماس‌ها به تقدیر از همکاران بنده اختصاص داشته است.

وی سامانه ۱۱۰ را پل ارتباطی میان آحاد مردم و خادمان خود در پلیس خواند و گفت: همه هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه جرم بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و از نتیجه آن آگاه شوند.

برخورد با قاچاق کالا از برنامه‌های مهم پلیس در حمایت از اقتصاد داخلی است

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد پلیس با پدیده کالای قاچاق گفت: در شش ماهه سال جاری بیش از ششصد و بیست میلیارد ریال کالای قاچاق کشف تعداد ۴۵۷ نفر دستگیر و تعداد ۲۵۰ خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تصادفات برون شهری در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش تصادفات بودیم که این امر ناشی از افزایش ترددات جاده‌ای به واسطه نبودن محدودیت‌های کرونایی که در سال گذشته داشته‌ایم و از طرفی افزایش خیل عظیم زائران عتبات عالیات در استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام تخطی از سرعت، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو را از عوامل بروز تصادفات رانندگی خواند و از مردم خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری با پلیس از بروز تصادفات پیشگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید