افزایش طلاق در آذربایجان غربی نگران کننده است


افزایش طلاق در آذربایجان غربی نگران کننده است

ارومیه – معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش طلاق در استان نگران کننده است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه میزان طلاق در این استان افزایش و ازدواج کاهش یافته است، بر لزوم بررسی ریز و دقیق علل طلاق و همچنین راهکارهای رفع مشکلات پیش روی زوج‌های جوان تاکید کرد.

وی ادامه داد: افزایش طلاق در استان نگران کننده است و باید در راستای بررسی علل این امر مهم و همچنین ارائه راهکارهایی برای کاهش آمار در این حوزه، اهتمام ویژه ای از سوی نهادهای مسؤول صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: موضوع جمعیت، موضوع و مشکلی ملی است که باید همه برای رسیدن به اهداف این بخش، پای کار بیایند و مدیران دستگاه‌های اداری با همه توان در این خصوص، اقدامات لازم را انجام دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری اجرای برنامه‌ها در راستای جوانی جمعیت است، اضافه کرد: همین تاکید معظم له نشان می‌دهد که این امر، موضوع بسیار مهمی است و باید این اهمیت، بیش از پیش درک شده و برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تلاش جدی صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد جوانی جمعیت و خانواده باید به صورت کامل اجرایی شود، ادامه داد: علاوه بر آن، باید پیشنهادهای مختلف برای رسیدن به اهداف راه اندازی این ستاد به صورت جامع و کامل ارائه شده و برای اجرای آن هم برنامه ریزی شود.

ابراهیمی با بیان اینکه جمعیت ما به سمت پیری می‌رود، تاکید کرد: باید هیئت‌های اندیشه ورز در قالب کمیته‌های زیرمجموعه ستاد جوانی جمعیت فعال شده و این پیشنهادها در آنها چکش کاری شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه تصمیم با هدف بررسی علل طلاق و همچنین الزام زوج‌ها در دوره پیش از طلاق برای ثبت نام در این سامانه در راستای ارائه مشاوره، اظهار کرد: این سامانه توسط بهزیستی و با هدف قوه قضائیه طراحی شده و در زیرمجموعه آن، ۲۶ مرکز در این استان راه اندازی شده است.

پروین محمدپوری اضافه کرد: زوج‌ها پیش از طلاق از طریق این سامانه به مراکز معرفی شده و هیچ زوجی بدون انجام پنج جلسه مشاوره در ۴۵ روز اجازه طلاق ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی