1.6 میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند


1.6 میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های آذربایجان غربی از تردد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی استان طی نیمه نخست سالجاری خبر داد.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مرزی استان تردد کردند، افزود: این میزان رشد افزایش چشمگیر ۴۱۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین مدت پایانه مرزی رازی با افزون بر ۶۸۱ هزار نفر تردد مسافر رتبه اول بیشترین تردد مسافرین از طریق پایانه‌های مرزی استان را به خود اختصاص داده و پایانه مرزی بازرگان با تردد افزون بر ۵۲۷ هزار نفر مسافر و پایانه مرزی تمرچین با تردد بالغ بر ۳۸۶ هزار نفر مسافر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: بعد از آنها هم مرزهای سرو ارومیه و صنم بلاغی پلدشت قرار دارند که میزان تردد مجموع این ۲ مرز کمتر از ۱۰ هزار تردد ثبت شده، است.

آرامون گفت: با توجه به اتمام محدودیت‌های کرونایی، از ابتدای امسال شاهد رشد قابل توجه در ترددهای مرزی نسبت به نیمه نخست سال گذشته بودیم بطوریکه این رشد به ۴۱۷ درصد رسید.

آذربایجان غربی با ۵ مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان، حدود یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور را در اختیار دارد.

این پایانه‌ها شامل بازرگان، رازی و سرو در مرز ترکیه، تمرچین در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید