ضرورت جلوگیری از تغییر کاربرهای غیرمجاز در آذربایجان غربی


ضرورت جلوگیری از تغییر کاربرهای غیرمجاز در آذربایجان غربی

ارومیه - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی تاکید کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز لازم است که دستگاه های اجرایی ذی‌صلاح با سیستم قضایی تعامل بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خدادادی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی، اظهار کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز لازم است که دستگاه‌های اجرایی ذی‌صلاح با سیستم قضائی تعامل بیشتری داشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد استان و خانواده‌های بسیار زیادی بر اساس صنعت کشاورزی استوار است، ادامه داد: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی امنیت غذایی مردم را به‌طورقطع در معرض خطر قرار می‌دهد.

خدادادی با بیان اینکه دست‌اندازی‌های غیرقانونی به اراضی حاصلخیز محیط زیست را نیز آسیب‌پذیر می‌کند، اضافه کرد: بنابراین می‌طلبد که اعاده به حالت اولیه در اراضی که تغییر کاربری غیرمجاز در آنها انجام گرفته است به‌صورت جدی و با قاطعیت پیگیری شود، همچنین درصورتی‌که احساس نیاز شود، حکم جایگزین صادر و درنهایت اعمال شود تا نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و بازگشت به وضع سابق اقدام مؤثر انجام گیرد.

وی به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در این ارتباط اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه فوق همه اداره‌های دولتی و خدمات عمومی ملزم هستند که برای اجرای احکام کیفری جرایم تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و اجرای تبصره دو ماده ۱۰ ماشین‌الات و تجهیزات خود را در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار دهند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، استنکاف و خودداری از این موضوع فوق، مستلزم مسئولیت قانونی برای مسئول دستگاه اجرایی مربوطه است، براین‌اساس طبق قانون برخورد جدی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا