تراز تجاری مناطق آزاد تجاری کشور مثبت شد


تراز تجاری مناطق آزاد تجاری کشور مثبت شد

ارومیه - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: برای اولین بار در طول عمر مناطق آزاد، تراز تجاری این مناطق مثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد ظهر سه شنبه در مراسم معرفی مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو با اشاره به ظرفیت بالای مناطق آزاد در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: برای اولین بار در طول عمر مناطق آزاد، تراز تجاری این مناطق مثبت شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد واردات هم مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد بوده است، افزود: با وجود تأکیدات ریاست جمهوری و تصریح قانون، احکام دائم شورای مناطق آزاد موضوع ماده ۶۵ در مورد حاکمیت مناطق آزاد هنوز اجرایی نشده است.

محمد علی پور نماینده مردم شهرستان‌های ماکو چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اینکه عمده درآمدهای منطقه آزاد ماکو صرف ایجاد زیر ساخت‌های منطقه شده است گفت: بیشتر توقعات مردم منطقه و جوامع محلی با ایجاد منطقه آزاد ماکو برآورد نشده است.

وی همچنین بر اتمام طرح فنس کشی و محصور نمودن منطقه آزاد ماکو برای بهره مندی مردم منطقه از مزایای این منطقه تاکید کرد.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو هم در این مراسم با تقدیر از مسئولان نظام جمهوری برای خدمت به مردم گفت: تلاش برای حل مشکلات اقتصادی، تداوم وحدت، انسجام و همدلی بین مردم و مسئولان و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان از خواسته‌های اصلی مردم از مدیران منطقه آزاد ماکو است.

در این مراسم حسین گروسی به عنوان مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی و از زحمات عبدالرضا عبدالرحیمی قدردانی شد.

منطقه آزاد ماکو با بیش از ۴۰۰ هزار هکتار وسعت بزرگترین منطقه آزاد کشور است و در نیمه نخست امسال ۱۲۷ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های این منطقه از اعتبارات آن هزینه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی