پیشرفت 90 درصدی پروژه انتقال آب شرب به تصفیه خانه سنندج


پیشرفت 90 درصدی پروژه انتقال آب شرب به تصفیه خانه سنندج

سنندج- مجری طرح آبرسانی به سنندج از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی سامانه انتقال آب به سنندج خبر داد و گفت: این طرح بزرگ آبرسانی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

حبیب‌الله علی‌اصغری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۷ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه سالانه امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج ایجاد خواهد شد و مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

علی اصغری خاطرنشان کرد: عبور خط انتقال از مناطق سخت‌گذر و در مسیرهای با توپوگرافی سخت و ترانشه‌هایی به ارتفاع ۲۰ متر موجب تعریض جاده‌های روستایی و بهره‌مندی این روستاها از خدمات زیربنایی نیز شده است.

مجری طرح انتقال آب شرب سنندج تصریح کرد: در این طرح از سیستم کنترل یکپارچه سامانه انتقال آب و همچنین ایستگاه کاهش فشار از ۲۷ به ۲ بار برای اولین بار در «دیسپاچینگ» انتقال آب کشور طراحی و راه اندازی شده که در نوع خود کم نظیر است.

وی افزود: طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی این سیستم به طور کامل توسط متخصصان، کارشناسان ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا