ظرفیت برداشت انگور از باغات کهگیلویه و بویراحمد 4٠ هزار تن است


ظرفیت برداشت انگور از باغات کهگیلویه و بویراحمد 4٠ هزار تن است

دهدشت _ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: میزان برداشت انگور استان در این فصل از سال ۴٠ هزار تن است.

سید علی معتمدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: سیب یکی از محصولاتی است که بیشترین نیاز را به ذخیره سازی در سردخانه داشته و بعضاً برخی از محصولات از جمله انگور قابلیت ذخیره سازی زیادی ندارد.

وی تصریح کرد: سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح استان داریم که از این مقدار ۳۰۰ هزار تن قابلیت ذخیره سازی و نگهداری در سردخانه‌های استان را دارد.

معتمدی پور با بیان اینکه مقداری از محصولات کشاورزی بصورت تازه خوری مصرف می‌شوند، افزود: با توجه به نیاز به ذخیره سازی برخی محصولات برای دیگر فصول سال، متأسفانه ظرفیت سردخانه استان بصورت واقعی بیش از ۱۲ هزار تن نیست.

وی تصریح کرد: تفاوت بسیار فاحشی بین تولید محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های سردخانه‌ای داریم.

معتمدی پور با اشاره به مشکلات ذخیره سازی محصولات افزود: اولویت سرمایه گذاری سازمان کشاورزی در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی بیشتر حول مسائل سردخانه‌ای است.

رئیس جهاد کشاورزی استان پراکندگی و نوع سردخانه‌ها در سطح استان را یک مشکل اساسی دانست و بیان کرد: در محل‌های تولید متأسفانه سردخانه وجود ندارد و این نوع پراکندگی به درستی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: بعنوان دستگاه متولی در این خصوص وظیفه حاکمیتی داریم و کسانی که بخواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند از لحاظ تسهیلات و حمایت جهت سرمایه گذاری و سایر موارد زمینه را برای بخش خصوصی فراهم و اعلام آمادگی می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ابلاغ اعتبارات ۱۴٠۱ در بحث تخصیص به سردخانه‌ها گفت: این اعتبارات هنوز برش استانی نشده و ما پس از ابلاغ در تبصره ۱۸ اعلام می‌کنیم چه مقدار اعتبار داریم و می چه مقدار می‌توان به سردخانه‌ها تخصیص داد.

معتمدی پور وجود دلالان در خرید محصولات را طبیعی دانست و عنوان کرد: باید با نگاه مثبت و بعنوان تسهیل گر تولید محصولات کشاورزی توجه و ساماندهی کنیم.

وی وجود عده‌ای از دلالانی که سود سرسام آوری به جیب می‌زنند و تولید کنندگان سود ناچیز را یکی از معضلات خواند و ادامه داد: تشکل‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، تسهیل گری خریداران خرده پا را با همت و همکاری بصورت جمعی تولید کنندگان آموزش داده و ساماندهی کنند.

معتمدی پور همچنین ورود و همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکلات تخصصی بصورت صنفی در حذف دلالان زیاده خواه را ضروری دانست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک