کنگره ملی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل پایان یافت


کنگره ملی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل پایان یافت

اردبیل- بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور با معرفی برترین‌ها در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر جمعه در تالار ولایت اردبیل برگزار شد، دبیرکل کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: در بیست و سومین کنگره که به میزبانی اردبیل برگزار شد، بیش از یک‌هزار و ۸۷۴ خلاصه مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که از بین آنها ۷۱۷ مقاله به تأیید رسید.

مجید اعترافی تصریح کرد: ۴۰۰ مقاله در قالب پنل‌های پوستر به صورت حضوری ارائه شد و ۳۱۷ مقاله نیز در قالب پوستر و پنل‌های الکترونیکی در این کنگره برای مخاطبان بازگو شد.

وی گفت: از برنامه‌های جانبی این کنگره برگزاری ۱۵ کارگاه کشوری با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته کشور بود و ۱۸ پنل سخنرانی و ۹ پنل پوستر نیز با حضور هیئت علمی و دانشجویان ارائه شد.

دبیرکل کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی افزود: ۸۰ دانشجو در هفت ماه تلاش کردند تا مقدمات برگزاری این کنگره ملی و بین‌المللی را با محوریت پژوهش رشته‌های علوم پزشکی مهیا کنند که شایسته است از تلاش و همت دانشجویان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در برگزاری این رویداد علمی قدردانی کنیم.

اعترافی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قطعاً در سال‌های آینده این کنگره در قالب‌های متنوع و نوآورانه برگزار خواهد شد و ما در استان اردبیل سعی کردیم با همراهی اندیشمندان و پژوهشگران جوان گام‌های جدی و مؤثری را در برگزاری مناسب و شایسته این رویداد فراهم کنیم.

سرپرست اجرایی کنگره نیز در این مراسم اضافه کرد: حضور فعال و مشارکت دانشجویان را در برگزاری این رویداد با محوریت مهارت‌های پژوهشی و فناوری شاهد بودیم که قطعاً نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

الهام صفرزاده بیان کرد: علم و فناوری محور اصلی توسعه جوامع است و بر اساس چشم‌انداز تعریف شده در ایران نیز در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به نحوی است تا ایران بتواند جایگاه ممتاز علمی منطقه را به دست آورد.

وی از دانشگاه به عنوان منبع و مرکز تولید علم و دانش یاد کرد و ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های پژوهشی انگیزه شورانگیزی را در فضاهای علمی و دانشگاهی به وجود می‌آورد.

سرپرست اجرایی این کنگره اظهار کرد: تلاش ما در قالب این رویداد پژوهشی بر این بوده تا از ظرفیت‌های ممتاز استفاده کنیم چرا که بر این باوریم بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان در توسعه علمی به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این کنگره ملی و بین‌المللی از دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در قالب پنل سخنرانی و پنل پوستر و همچنین سه نفر از داوران دانشجویی برتر و عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد علمی و پژوهشی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران