99درصد محموله‌های قاچاق مواد مخدر قبل از ورود به استان کشف می‌شود


99درصد محموله‌های قاچاق مواد مخدر قبل از ورود به استان کشف می‌شود

شهرکرد- دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۹ درصد محموله‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر قبل از ورود به این استان کشف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا علی‌محمدی نافچی ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کشف محموله‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر قبل از ورود به استان باعث افزایش شدید قیمت انواع مواد مخدر شده است.

وی برخورد با سوداگران مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری را بسیار سخت‌گیرانه دانست و افزود: میزان کشفیات مواد مخدر و دستگیری توزیع‌کنندگان نشان‌دهنده برخورد سخت‌گیرانه با فعالان این عرصه است.

علی‌محمدی به استاندارد نبودن مراکز ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری و مقاومت مردم در برابر فعالیت این مراکز در محله‌ها اشاره و تصریح کرد: بیشتر این مراکز در مکان‌های اجاره‌ای فعالیت دارند و بیشتر به‌دنبال درآمدزایی هستند.

وی با اشاره به لزوم آگاهی دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استفاده از مواد مخدر یادآور شد: هم‌اینک مصرف مواد مخدر صنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی شده که با آسیب‌های فراوانی همراه است.

علی‌محمدی به تعطیلی مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری تعطیل اشاره و تأکید کرد: آغاز فعالیت این مراکز در استان مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.

سرپرست دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات فراجا و ۳۷ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای احداث گلوگاه ایست و بازرسی در شهرستان بروجن مصوب شده است.

حمید شیخی جذب این اعتبارات را نیازمند صدور سند زمین به‌نام فراجا اعلام و بیان کرد: هم‌اکنون یک قطعه زمین برای احداث این گلوگاه پیش‌بینی شده اما این زمین تاکنون به‌صورت رسمی از سوی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری به فراجا واگذار نشده است.

وی افزود: در ۹ ماه گذشته (از ابتدای دی‌ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه امسال) ۴۶۰ معتاد متجاهر در چهارمحال و بختیاری شامل ۴۳۰ مرد و ۳۰ زن دستگیر شده و به سه مرکز ترک اعتیاد در استان ارجاع داده شده‌اند.

شیخی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۱۱ میلیارد ریال و در سال‌جاری تاکنون ۷۵۰ میلیون ریال برای مسائل مربوط به ترک اعتیاد به حساب بهزیستی استان واریز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید