استان سمنان در هوای عاشقی/ اربعین رسم دلدادگی شد


استان سمنان در هوای عاشقی/ اربعین رسم دلدادگی شد

شاهرود- آئین معنوی پیاده روی دلدادگان حسینی در هشت شهرستان استان سمنان با حضور پرشور مردم متدین و خداجوی دیار قومس، دیار سه هزار شهید دفاع مقدس، برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مسیرهای اربعین دلدادگان حسینی از صبح امروز میزبان خیل عظیم جمعیت عاشق آل الله بود. جمعیتی که آمدند تا در اربعین حسینی، عاشقی پیشه کنند. مسیرهای از پیش مشخص شده در هشت شهرستان و ده‌ها روستای استان سمنان از ساعتی قبل از موعد مقرر مملو از جمعیت بود. جمعیتی عاشق که آمدند تا در راهپیمایی نمادین دلدادگان حسینی شرکت کنند.

ساعتی از ظهر گذشته و همچنان بر جمعیت افزوده می‌شود جمعیتی که گروه گروه به سمت مسیرهای از پیش تعیین شده در حرکت هستند. حرکتی که نشان از عشق این مردم دارد. عشق به امام شأن عشق به اربعین که آن را ادامه ظهور می‌دانند.

پارکینگ‌ها مملو از جمعیت شدند

پارکینگ‌ها از صبح پر از خودرو هستند و حالا که ساعتی از نماز ظهر گذشته دیگر جای خالی ندارند. امروز همه آمده‌اند. یکی پس از دیگری وارد مسیر پیاده‌روی عاشقی می‌شوند.

ساعت‌ها از آغاز گذشته و هنوز سیل جمعیت راهی می‌شود. موکب‌ها از مقابل جمعیت می‌گذرند یکی پس از دیگری؛ اینجا شهرداری‌ها، هیئت‌های مذهبی، مردم، مؤسسات فرهنگی و هنری، رسانه‌ها و… موکب دارند و خدمات رسانی می‌کنند.

استان سمنان در هوای عاشقی/ اربعین رسم دلدادگی شد

مردم از ساعتی قبل آمده‌اند

مردم استان سمنان امروز صبح از ساعتی قبل در مسیرهای از پیش تعیین شده حضور یافتند تا یک بار دیگر نشان دهند که اهل حماسه سازی هستند مردمی که حالا ساعتی بعد از نماز ظهر هم همچنان به سمت مسیرها می‌آیند.

پیرمردی همراه با همسر و دخترش در راه می‌آیند. خودش را علی خادمی معرفی می‌کند خادم موکب است اما سری به دیگر موکب ها زده تا حال و هوای اربعین امسال را نیز دریابد او به خبرنگار مهر، می‌گوید: به یاد حضرت زینب (س) و کسانی که در روز عاشورا بودند امروز حضور پیدا کرده‌ایم تا این راه را ادامه دهیم.

خادمی با بیان اینکه امسال توفیق حضور در اربعین را نیافتیم و مهمان پیاده روی اربعین نشدیم اما از کسانی که به مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی آمده‌اند پذیرایی می‌کنیم، بیان داشت: نخستین باری است که در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کنیم چرا که در سال‌های قبل در عراق حضور داشتیم خدا را شاکر هستیم که عشق مردم به امام حسین (ع) این گونه است که چنین جمعیتی عظیم به مراسم آمده‌اند.

مراسم در ۸ شهرستان استان سمنان برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه این مراسم، حضور پرشور مردم را نشانه دلدادگی این مردم دانست و گفت: مردم از ساعتی قبل در مسیرهای راهپیمایی اربعین جاماندگان حسینی حضور یافتند و این نشانه عشق و ارادت شأن به امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی با بیان اینکه در شهر شاهرود این راهپیمایی از سه راه مجن تا بسطام امامزاده سید ابوالقاسم (ع) برگزار شده و شاهد برپایی موکب‌های متعددی هستیم، تاکید کرد: اجرای هنری، تعزیه، سخنرانی، موکب‌های پذیرایی، روضه خوانی، نماز جماعت و … از جمله برنامه‌های جانبی موکب ها است که با حضور خوب مردم برگزار شده است.

وی افزود: در شهر سمنان مراسم دلدادگان اربعین حسینی از ساعتی قبل از میدان امام رضا (ع) تا مصلای امام (ره) برگزار شده و مردم از جای جای این شهرستان خود را به مسیرها رسانده‌اند. سخنرانی، مداحی، پذیرایی، روضه خوانی و … از جمله برنامه‌های محوری این روز در سمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در دامغان نیز با حضور پرشور مردم روبرو است و از گرمسار خبر می‌رسد که مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی از گلزار شهدا تا امامزاده اسماعیل با حضور پرشور مردم همراه شده و موکب ها هم برپا هستند، تاکید کرد: حضور مردم بسیار پرشور بوده تا جایی که در ساعات ابتدایی برخی موکب ها حتی از چنین حجم حضور مردم غافلگیر شدند.

موکب ها در شهرهای مختلف به پذیرایی از زائران می‌پردازند و صحنه‌هایی زیبا را پدید آوردند. پیاده روی اربعین جاماندگان در مهدی شهر از میدان امام رضا (ع) تا گلزار شهدا همزمان با صبح امروز آغاز و حالا که ظهر است، همچنان بر خیل جمعیت افزوده می‌شود. در سرخه از میدان آزادی تا امام زاده لاسجرد و در بی ارجمند از چهارراه امام علی (ع) تا گلزار شهدای گمنام مسیرها مملو از عاشقان هستند برگزار خواهد شد که همه این برنامه‌ها با سخنرانی، مداحی، مرثیه سرایی و … همراه هستند.

استان سمنان در هوای عاشقی/ اربعین رسم دلدادگی شد

مردم خودجوش به میدان آمده‌اند

حجت‌الاسلام حیدری از مبلغان حوزه علمیه قم که در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شاهرود حضور پیدا کرده نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در موکب مسجد حضرت رقیه (س) فعالیت دارد، می‌گوید: امام حسن عسگری (ع) می‌فرمایند یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است اما امسال به واسطه اینکه توفیق حضور در مراسم نداشتیم، لذا خادم مردم هستیم که در مراسم پیاده روی اربعین دلدادگان حضور پیدا کرده‌اند.

حیدری با بیان اینکه توفیقی است که در مسیر شاهرود و بسطام بتوانیم به زائران خدمت رسانی کنیم، بیان کرد: جمعیت زیادی امروز به شوق امام حسین (ع) در این مسیر قدم بر می‌دارند و امیدواریم توفیقی باشد تا بتوانیم در این مصداق خوبی‌ها، سهمی را با پذیرایی از این زائران اربعین دلدادگان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان در هر جایگاهی که باشد باید بتواند که یک قدم در راه خدا بردارد و امروز نیز موکب ها آمده‌اند تا برای رضا خدا در مسیری از جمعیت که مردم خود جوش در آن حضور یافته‌اند، قدمی بردارند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند، قدم برداشتن در مسیر خدمت به زائران بدون کوچک‌ترین بحث مادی، یکی از بالاترین افتخارات است.

توفیق خدمت رسانی به مردم عاشق

محمد صدری خادم موکب حضرت رقیه (س) نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، مراسم دلدادگان اربعین حسینی حال و هوایی را تداعی می‌کند که نمی‌توان آن را به زبان آورد تنها باید گفت که دل آدمی پر از لذت می‌شود و باید در این راه قدم برداشت تا دریافت که چه احساسی خدمت به زائران اربعین دارد.

صدری با بیان اینکه پیاده روی اربعین دلدادگان کار زیبایی است که از سال قبل آغاز شده و وظیفه ما موکب داران نیز خدمت کردن به زائران است، افزود: نتیجه این خدمت رسانی عاقبت بخیری برای همه ما است چرا که خدمت به زائران امروز همانند خدمت به زائران در کربلا است.

کنار موکب حضرت رقیه (س) چند دیگ غذا برپا است خانم مسنی که بسیار خوش کلام است به استقبالمان می‌آید خودش را خانم عرب عامری معرفی می‌کند و می‌گوید: حال و هوای اربعین بسیار خوب است برای امام حسین (ع) هر کاری کنیم کم است و ما امروز تنها کاری که از دستمان بر می‌آید این است که زائران را اطعام کنیم. از خدا می‌خواهم که برای همه خوبی و سلامتی باشد به خصوص هیئت امنای مساجد که امروز باعث برپایی موکب‌های عزاداری شدند.

مراسم پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی امسال برای دومین سال پیاپی با حضور مردم دلداده استان سمنان برگزار شد مردم استان سمنان بار دیگر با حضور پرشورشان حماسه‌ای بزرگ آفریدند. همچنان حضور مردم رو به افزایش است مردمی که آمده‌اند تا در مسیر عاشقی گام بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...