زیارت اربعین نشانه اقتدار و عشق شیعیان است


زیارت اربعین نشانه اقتدار و عشق شیعیان است

شاهرود- امام جمعه بسطام با بیان اینکه زیارت اربعین نشانه اقتدار و عشق شیعیان است، گفت: اربعین شکوه حضور ملت های مسلمان را به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به میزبانی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام با تسلیت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر و با اشاره به زیارت اربعین امام حسین (ع) به بیان ویژگی‌های این زیارت پرداخت و بیان کرد: در روایات، کتب و احادیث ما زیارت اربعین امام حسین (ع) از نشانه‌های اهل ایمان و ویژگی‌های مؤمنین عنوان شده است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین نشانه اقتدار و عشق شیعیان است، افزود: این پیاده روی حرکتی ارزشمند و نشانه‌ای از ایمان و اعتقاد و علاقه به ائمه اطهار (ع) و سید الشهدا محسوب می‌شود و این همان نکته‌ای است که دشمنان ما را اذیت می‌کند.

امام جمعه بسطام ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم برای زیارت عتبات عالیات گفت: سخاوت و ارادت مردم عراق به عنوان میزبانان زائران حسینی با همه مشکلات نشان از عشق به سالار شهیدان بوده و ستودنی و مایه مباهات محسوب می‌شود.

رضوی نسب با بیان اینکه رسالت ما امروز این است که از همه خادمان و موکب‌دارانی که با میزبانی از زائران باعث می‌شوند این اجتماع باشکوه به رخ جهانیان کشیده شود تشکر کنیم، گفت: اربعین شکوه حضور ملت مسلمان را به رخ جهانیان کشید.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دلدادگان حسینی ویژه جاماندگان در مسیر شاهرود - بسطام بیان کرد: این برنامه امسال به صورت ویژه تا امامزاده سید ابوالقاسم (ع) بسطام به همت مردم و موکب ها و هیئت‌ها برگزار می‌شود و پیش بینی می‌شود جمعیت قابل توجهی نیز در آن حضور پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی