تردد 50 هزار زائر اربعین از کردستان نشان دهنده امنیت منطقه است


تردد 50 هزار زائر اربعین از کردستان نشان دهنده امنیت منطقه است

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: تردد بیش از ۵۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان نشان دهنده امنیت پایدار مردمی در استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تقدیر از مهمان نوازی مردم کردستان از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: به برکت همراهی همه جانبه مردم استان با نیروهای نظامی و انتظامی شاهد امنیتی پایدار و مثال زدنی در کردستان هستیم.

وی افزود: در سایه همین امنیت پایدار مردمی شاهد استقبال گسترده زائران اربعین حسینی از مرزهای استان هستیم و خوشبختانه تاکنون بیش از ۵۰ هزار زائر داخلی و خارجی از مرز باشماق مریوان عازم عتبات عالیات شده اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مردم اهل سنت کردستان برای همه بزرگان دینی احترام قائل هستند و امام حسین (ع) و شهدای کربلا نیز همواره مورد احترام مردم این دیار بوده اند.

ماموستا رستمی افزود: استقبال از زائران اربعین حسینی نشان دهنده امنیت پایدار مردمی در کردستان و ارادت مردمان این خطه از میهن اسلامی به خاندان رسول الله (ص) است.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به حادثه جان باختن «شلیر رسولی» بانوی مریوانی اشاره کرد و گفت: باید با تعدی کنندگان به جان و مال و ناموس مسلمانان برخورد جدی شود تا دیگر اینگونه حوادث ناگوار رخ ندهد.

ماموستا رستمی همچنین بر کمک به نیازمندان در جامعه تأکید کرد و گفت: در آستانه شروع کلاس‌های درس در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است که به یاری دانش آموزان و دانشجویان نیازمند بشتابیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان