محور فکر دشمنان اقتصاد است / ما در تحریم‌ها رشد کردیم


محور فکر دشمنان اقتصاد است / ما در تحریم‌ها رشد کردیم

ماهشهر- امام جمعه ماهشهر گفت: محور فکر دشمنان اقتصاد است ولی ما در تحریم‌ها رشد کردیم و تحریم اقتصادی به زودی ما را به یک ابرقدرت اقتصادی در جهان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور ظهر امروز جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهشهر، ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: همه محرومان، مظلومان، ستمدیدگان و مستضعفان جهان وقتی پیام قیام امام حسین (ع) را می‌شنوند، عاشق ایشان شده و با الهام از قیام ایشان در برابر ظلم و ستم قیام می‌کنند.

امام جمعه ماهشهر ادامه داد: یکی از اهداف کشورهای جهان خوار که زیر سایه ملکه انگلیس دنبال می‌شد، جنگ افروزی میان کشورهای اسلامی از جمله ایران و عراق بود تا زیر سایه جنگ منابع آن‌ها را غارت کنند.

وی افزود: امروز به برکت کنگره عظیم راهپیمایی اربعین و پذیرایی رایگان مردم عراق از زوار امام حسین (ع)، همه آن نقشه‌های شوم باطل شده و وحدت و همدلی امت اسلامی زیر سایه محبت امام حسین (ع) باعث زمینه سازی ظهور عدالت‌گستر جهان و برباد رفتن آرزوی تسلط دوباره مستکبران بر جهان خواهد شد.

محمدی‌پور تاکید کرد: اکنون پی می‌بریم که تمام حرف‌ها و شعارهای اروپایی‌ها در خصوص آزادی، برای گذاشتن کلاه بر سر سایر ملت‌ها و در جهت غارت منابع آنان بوده است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ سال پیش و بر اثر غارت منابع ایران توسط انگلیسی‌ها، حدود ۱۰ میلیون ایرانی بر اثر قحطی جان خود را از دست دادند و مشابه این بلا توسط انگلستان بر سر مردم هندوستان نیز آمد.

امام جمعه ماهشهر افزود: ۴۳ سال پس از انقلاب ملت ایران و قطع کردن دست استعمار از منابع کشور، استعمارگران تمام تلاش خود را برای بازگشت به ایران و تسلط بر منابع کشور انجام داده‌اند اما در تمام وقایع با هوشیاری مردم شکست خوردند.

محمدی‌پور در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با قدردانی از اقدام دولت در حذف ویزای اربعین گفت: دولت سیزدهم با برداشتن ویزا، تمام تلاش خود را برای تسهیل سفر اربعین انجام داد و بار دیگر موفقیت جمهوری اسلامی در ایجاد وحدت و همدلی بین امت اسلامی و شکست توطئه دشمنان را به تصویر کشید.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ایران اضافه کرد: محور فکر دشمنان اقتصاد است و آنان فکر می‌کنند که تحریم اقتصادی باعث تسلیم شدن ملت امام حسین (ع) می‌شود اما ملتی که در مکتب عاشورا تربیت شده است، تحریم بر آن اثر ندارد.

خطیب جمعه بیان کرد: در پیمان شانگهای کشورهای بزرگ اقتصادی عضو هستند و روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو این پیمان در کشور رونق اقتصادی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به تحریم نظامی ایران توسط دشمنان متذکر شد: امروز ایران به ابرقدرت نظامی تبدیل شده که روسیه که خود جز ابرقدرت‌های نظامی جهان است به تولیدات نظامی جمهوری اسلامی ایران توجه دارد.

امام جمعه ماهشهر به تحریم اقتصادی کشور اشاره و تاکید کرد: ما در تحریم‌ها رشد کردیم و تحریم اقتصادی به زودی ما را به یک ابرقدرت اقتصادی در جهان تبدیل خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق