آخرین وضعیت تردد در پایانه مهران/ بازگشت زائران رو به افزایش است


آخرین وضعیت تردد در پایانه مهران/ بازگشت زائران رو به افزایش است

مهران- گزارش خبرنگار مهر مستقر در پایانه بین‌المللی شهید سلیمانی مرز مهران روند افزایشی بازگشت زائران به کشور را نشان می‌دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وضعیت تردد زائران در مرز مهران همچنان پرحجم ادامه دارد و بخش عمده تردد مربوط به پیک بازگشت زوار اربعین است.

مطابق اعلام حسن بهرام نیا استاندار ایلام «از اول صفر تاکنون یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۳۲ نفر از هم‌وطنان از مرز مهران به سمت عتبات عالیات سفرکرده‌اند که از این تعداد تا به این لحظه ۹۱۲ هزار و ۷۷۴ نفر از زائران به خاک وطن بازگشته‌اند.»

وی ادامه داد: هم‌اکنون به‌واسطه زیرساخت‌های خوبی که در استان ایجادشده تردد در این مرز بین‌المللی روان است.

بهرام نیا بیان کرد: مواکبی ایجادشده که از زائران به‌صورت سه وعده پذیرایی می‌کنند، پارکینگ‌های مهران هم‌اکنون در حال تخلیه شدن هستند.

استاندار ایلام افزود: اتوبوس‌های زیادی برای برگشت زائران تأمین‌شده و مشکل خاصی در این خصوص هم نداریم.

وی گفت: امیدواریم طی یکی دو روز باقی‌مانده که پیک و اوج برگشت زائران است به‌خوبی بتوانیم خدمتگزار زائران باشیم.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا هم با اشاره به ترافیک نسبتاً سنگین در محورهای ۳ استان، گفت: طی روزهای اخیر آمار تصادفات نگران‌کننده شده است.

سردار سید تیمور حسینی صبح جمعه در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به‌واسطه حجم بازگشت زائران شاهد بار نسبتاً سنگین در محورهای مواصلاتی ایلام، کرمانشاه و همدان هستیم و این سه استان بیشترین بار ترافیکی بازگشت زائران هم از مرز مهران و هم از مرز خسروی را دارند.

وی افزود: همچنین مدت‌زمانی است که گردوغبار مزید بر علت شده و میدان دید رانندگان را به طرز قابل‌توجهی کاهش داده است.

وی تصریح کرد: توصیه اکید ما به هم‌وطنان که در مسیر بازگشت قرار دارند این است در وهله اول استراحت کافی را در یک محل مناسب داشته باشند بعدازآن هم بدون عجله و شتاب با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به‌سلامت به منازل و شهرهای خود بازگردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی