مشکل تخصیص آب کشاورزان بیجار برطرف می شود


مشکل تخصیص آب کشاورزان بیجار برطرف می شود

بیجار- وزیر نیرو گفت: مشکل تخصیص آب کشاورزان بیجار با استفاده از سد تالوار یا حفر چاه برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار کرد: رفع مشکل تخصیص آب بخش کشاورزی شهرستان بیجار را مدنظر داریم.

وی افزود: با حضور مسئولان استان، وزارت نیرو و نماینده صنف کشاورزی، تخصیص آب این بخش را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت ضرورت از سد تالوار یا با حفرچاه و از راه‌های دیگر، این مشکل را برطرف می‌کنیم.

وی خطاب به کشاورزان شهرستان بیجار گفت: پیگیر حقوق شما هستیم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به حقوق شما وارد شود و این مهم در حوزه آب شرب نیز پیگیری می‌شود.

وزیر نیرو اعلام کرد: برنامه ریزی برای احداث سد شیخ بشارت در بیجار نیز انجام شده خبر داد و امیدواریم بر اساس مطالعات صورت گرفته و با احداث این سد، بخشی از نیاز آبی شهرستان بیجار رفع شود.

محرابیان اذعان کرد: در بخش آب شرب شهری و روستایی بیجار برنامه‌های نسبتاً خوبی طی ماه‌های گذشته تدوین شده است.

وی افزود: تأمین آب شرب شهرها و روستاها به صورت کوتاه مدت تحت عنوان پروژه‌های رفع تنش آبی مانند احداث مخزن، خطوط انتقال، حفر چاه و اصلاح تصفیه خانه در دستور کار است و ابلاغ و اعتبار خاصی برای آن منظور می‌کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در طرح درازمدت و نهایی نیز انتقال آب برای بخش شرب، صنعتی و مشاغل وابسته به این حوزه در دستور کار است و پروژه انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند از جمله مهمترین این طرح هاست.

محرابیان افزود: بخشی از این طرح به صورت فوری به طول ۲۳ کیلومتر شروع شده ولی این طرح سنگین است و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال باید اجرا شود که نیازمند اعتبارات فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از اعتبارات غیربودجه ای استفاده کنیم، به صورت ترک تشریفات این طرح را به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرده ایم و اعتبار خاصی از محل تهاتر نفت در اختیار قرارگاه گذاشتیم که بعد از ابلاغ، بخش اصلی کار با سرعت جدی شروع می‌شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه امروز این خواهد بود که تمام روستاهای شهرستان بیجار که مشکل کمبود آب دارند، در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند.

محرابیان خاطرنشان کرد: به نوبت حل مشکل آب شرب این روستاها شروع می‌شود تا در سال‌های آینده شاهد رفع این مشکل برای همیشه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی