مشکل تنش آبی در 16 هزار روستای کشور


مشکل تنش آبی در 16 هزار روستای کشور

بیجار- وزیر نیرو به تنش آبی در ۱۶ هزار روستای کشور اشاره کرد و گفت: برای حل این مسئله طرحی با مجلس شورای اسلامی پیش بردیم و اعتبار آن در قالب طرح جهاد آبرسانی تأمین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار کرد: رعایت الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از سیاست‌های جدی دولت است.

وی افزود: در شورای عالی آب اولین مصوبه این بود که اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای و استانی، برای مصارف غیرشرب ممنوع است.

وزیر نیرو تصریح کرد: طرح‌های بین حوضه‌ای انتقال آب به صورت محدود و صرفاً برای تأمین آب شرب است.

وی افزود: اگر طرح جدیدی قرار است شروع شود، ملاحظات بسیار زیادی باید در نظر گرفته و حقوق مردم نیز باید رعایت شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های انتقال آب را نیازمند سه اصل عدالت، شفافیت و رعایت قانون دانست.

وی افزود: در صورت تخصیص و انتقال آب از سدها، اولویت باید با کشاورزان در مبدا باشد.

محرابیان بر لزوم شفافیت در اجرای طرح تخصیص آب از سدها و اطلاع مردم از حقوق خود تأکید کرد و گفت: در دولت سیزدهم، در نظام مدیریت آب تحول اساسی ایجاد می‌کنیم و در بحث انتقال آب بین حوضه‌ای، تخصیص‌ها شفاف و دقیق خواهد بود.

وی افزود: در حوزه تخصیص آب، رعایت قانون یک اصل است و در همین راستا، در نقاطی که به قانون توجه نشده، لایحه تدوین خواهیم کرد.

وزیر نیرو به تنش آبی در ۱۶ هزار روستای کشور اشاره کرد و گفت: برای حل این مسئله طرحی با مجلس شورای اسلامی پیش بردیم و اعتبار آن در قالب طرح جهاد آبرسانی تأمین شد.

محرابیان اذعان کرد: در بحث آبرسانی روستایی نسبت به استانداردها خیلی عقب هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه امروز این خواهد بود که تمام روستاهای شهرستان بیجار که مشکل کمبود آب دارند، در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند.

محرابیان خاطرنشان کرد: به نوبت حل مشکل آب شرب این روستاها شروع می‌شود تا در سال‌های آینده شاهد رفع این مشکل برای همیشه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی