65هزار و 500 واحد مسکن ملی در کردستان ساخته می شود


65هزار و 500 واحد مسکن ملی در کردستان ساخته می شود

سنندج- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: تعهد ساخت مسکن ملی در استان ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد است که از این تعداد ۲۸ هزار واحد خودمالکی و ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الیاسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان پول واریز کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۶ هزار واحد از پروژه‌های مسکن ملی در دست اجراست.

الیاسی کمبود زمین را مهم‌ترین مشکل مسکن ملی عنوان کرد و گفت: در نهضت ملی مسکن نمی‌توان از زمین‌های نوع یک و دو استفاده کرد و این امر بر مشکلات کمبود زمین در استان افزوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: تعهد ساخت مسکن ملی در استان ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد است که از این تعداد ۲۸ هزار واحد خود مالکی و ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی هستند.

الیاسی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد پنج هزار و ۹۳۲ واحد مسکن ملی در دست احداث است و تعداد ۱۱ هزار و ۲۱۲ واحد آماده واگذاری است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر زمین مورد نیاز ۴۰۸ واحد جدید در محله بهاران سنندج برای متقاضیان واجد شرایط تأمین شده است و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۱۳۴ هکتار زمین در استان برای اجرایی شدن پروژه مسکن ملی مورد نیاز باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


‏انصارالله یمن: عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد