توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین میسر می‌شود


توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین میسر می‌شود

شاهرود- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین میسر می‌شود، گفت: اربعین دارای اعجاز است چرا که این حجم از جمعیت در هیچ برهه تاریخی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان موکب‌های اربعین و هیئت‌های مذهبی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین دارای اعجاز است چرا که این حجم از جمعیت در هیچ برهه تاریخی در هیچ نقطه‌ای از کره زمین با هیچ موضوعی جمع نشده است، تاکید کرد: امروز نماد معرفی اسلام با قرائت اولیا خدا و ۱۴ معصوم (ع) گردهمایی زیارت اربعین است.

وی با بیان اینکه رویداد اربعین در تمام دنیا غیر قابل سانسور است، افزود: دشمنان بسیار تلاش دارند که رویداد اربعین جهانی نشود اما امروز شاهد هستیم که موفق نمی‌شوند و چنین حجم از مردم را از کشورهای مختلف و حتی ادیان مختلف در آن شاهد هستیم.

تلاش معاندان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه معاندان تلاش دارند تا اربعین را به جمهوری اسلامی ایران یا حشدالشعبی محدود سازند در صورتی که اصلاً هیچ بسیجی نمی‌تواند چنین جمعیتی را مدیریت کند، بیان کرد: اربعین یک مقوله ۱۰۰ درصد اجتماعی و مردمی است که مدیریت آن ۱۰۰ درصدی مردم و غیر قابل تعیین است.

عبدالهی با بیان اینکه بشریت با اتصال روحی که امام حسین (ع) دارد، اربعین را رقم می‌زند، گفت: اربعین اجتماعی فرا دینی است و حتی افرادی در آن حاضر هستند که لائیک محسوب می‌شوند لیکن اربعین پدیده بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اربعین بسیار مغفول مانده است، گفت: در دهه اول محرم تمام مردم برای عزاداری بسیج می‌شوند و حتی کشور تعطیل می‌شود و مردم اتفاقی را رقم می‌زنند اما از اربعین آنطور که باید و شاید بهره‌گیری نشده است حال آنکه سنت جاری اربعین مقدمه سازی ظهور امام عصر (عج) است.

برکت اربعین حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری اتفاقاتی که در احادیث برای دوران پس از تحقق حکومت امام عصر (عج) بیان شده در ده روز اربعین در کشور عراق دیده می‌شود، گفت: اشتراک زندگی بین مؤمنان، اخوت و دلدادگی همگی مسائلی هستند که به برکت اربعین رخ داده است و شاهد رابطه برادرانه ایران و عراق هستیم در صورتی که بین این دو کشور هشت سال جنگ بود و لذا این یکی از معجزات اربعین است.

عبدالهی با بیان اینکه توسعه فرهنگ انتظار با تمرکز بر اربعین میسر می‌شود، گفت: هر قدر بر روی اربعین سرمایه گذاری کنیم، بهره خواهیم برد لذا می‌بایست هم پای روز عاشورا، اربعین نیز بین ما ایرانیان مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته علیرغم تبلیغات محدود با مشارکت فراوان مردم در استان سمنان روبرو شدیم و امسال پیش بینی می‌شود که تا ۳۰ هزار نفر در استان در مراسم جاماندگان حسینی حضور پیدا کنند، گفت: نهایتاً ده درصد مردم توفیق رفتن به اربعین عراق را دارند و باید مابقی مردم هم از این خان گسترده بهره مند شوند لذا برپایی مراسم جاماندگان حسینی در دستور کار قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از عکس ملکه زیبایی ایران / رزیتا دغلاوی نژاد را بشناسید؟ + بیوگرافی و عکس ها