سند چشم‌انداز پرورش اسب ترکمن در خراسان شمالی تدوین شود


سند چشم‌انداز پرورش اسب ترکمن در خراسان شمالی تدوین شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تأکید براینکه باید سند چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت برای حوزه اسب در استان تدوین شود، گفت: پتانسیل اسب در استان را فعال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسین نژاد صبح چهار شنبه در کارگروه پرورش اسب اصیل ترکمن بر تدوین سند چشم‌انداز اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی، تقویت صنعت اسب اصیل ترکمن و تأمین زیر ساخت‌های پرورش اسب تاکید کرد و اظهار داشت: پتانسیل قوی به نام اسب اصیل ترکمن در استان وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید بعد از گذشت مدت زمانِ طولانی از فعالیت اسب‌داران استان، زیرساخت‌های لازم آماده می‌شد، افزود: کارگروه اسب اصیل ترکمن باید مانند تمام کارگروه‌ها تثبیت شود و تا ماه آینده از سوی دستگاه‌های متولی باید تأمین زمین پیست اسب‌دوانی تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سند چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت برای حوزه اسب در استان تدوین شود، تصریح کرد: با تدوین این سند شاهد تقویت حوزه پرورش اسب در ابعاد ورزشی، گردشگری و تجاری خواهیم بود.

حسین نژاد گفت: به دنبال پیدا کردن راهکار برای نهاده‌های دامی پرورش اسب از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز خواهیم بود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه برای تأمین هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها باید از تجربیات سایر استان‌ها استفاده شود، ادامه داد: هرگونه راهکاری برای رفع مشکلات حوزه اسب باید عملیاتی باشد تا هرچه زودتر مسیر توسعه را طی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران