پیاده روی اربعین آموزش سبک زندگی اسلامی بر مدار ساده زیستی است


پیاده روی اربعین آموزش سبک زندگی اسلامی بر مدار ساده زیستی است

قزوین- کارشناس حوزه زن و خانواده گفت: خانواده‌ها با حضور در پیاده روی اربعین می‌توانند سبک زندگی اسلامی بر مدار ایثار، فداکاری، گذشت، سخاوت و ساده‌زیستی را آموزش ببینند.

محدثه اخوان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت جایگاه زن در واقعه کربلا و اربعین با بیان اینکه حادثه کربلا با نقش آفرینی بانوان ماندگار شد، اظهار کرد: نقش تبیینی حضرت زینب (س) پس از ماجرای عاشورا یکی از اصلی‌ترین عوامل ماندگاری این حادثه عظیم بود.

کارشناس حوزه زن و خانواده بیان کرد: در تاریخ می‌خوانیم حضرت زینب (س) با بیانات و خطبه‌های خود کاری می‌کند که انگیزه‌های دینی مردم بیدار شده و حاکمیت را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جنس حرکت تبیینی حضرت زینب (س) در سطح مأموریت عظیم حضرت سید الشهدا (ع) بوده و این حرکت بزرگ توسط یک بانو راهبری و هدایت شده انجام شده است.

وی با بیان اینکه سفر اربعین هم خلق یک حماسه جدید توسط امت اسلام است افزود: اربعین یک پیاده‌روی ساده نیست بلکه تداعی عظمت پیاده روی حضرت زینب (س) است که با حضور در جریان کربلا پرده ظلم یزیدیان را پاره و آنها را در عالم رسوا کرد.

این کارشناس تصریح کرد: حرکت زنان در پیاده‌روی اربعین با پیروی از حضرت زینب (س) مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است.

وی ادامه داد: هرگز نباید اجازه داد با استدلال اینکه این سفر، سفر سختی است و جای زنان و فرزندان نیست عرصه را برای حضور بانوان فراهم نکنیم چراکه حضور بانوان و فرزندان بسیار مهم و اساسی است و باید در صورت امکان این سفر خانوادگی انجام شود چنانچه حضرت سید الشهدا نیز با خانواده خود به کربلا رفتند.

اخوان قدس سفر اربعین را یک سفر خانوادگی دانست و تشریح کرد: سفر اربعین یک سفر عادی نیست و ممکن است سختی‌هایی داشته باشد اما حتی سختی‌های سفر اربعین نیز اسباب رشد خانواده را مهیا کرده و اعضای خانواده را به هم نزدیک می‌کند و فرزندان در این سفر درس صبوری، فداکاری، ولایتمداری و حب اهل بیت (ع) را فرا می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شاید اگر ما سال‌ها تلاش کنیم تا این ویژگی‌ها را برای فرزندانمان ایجاد کنیم نتوانیم اما این سفر سبب می‌شود تا این صفات در فرزندان ما ظهور و بروز کند.

وی ابراز کرد: خانواده‌ها با حضور در پیاده روی اربعین می‌توانند سبک زندگی اسلامی بر مدار ایثار، فداکاری، گذشت، سخاوت و ساده‌زیستی را آموزش ببینند.

این کارشناس تاکید ورد: ما نمونه کوچکی از عصر ظهور را در سفر اربعین می‌بینیم و به یقین لذتی بالاتر از این نیست و حیف است که این لذت را فرزندان ما نچشند.

وی در پایان گفت: اما حضور فرزندان و بانوان الزاماتی دارد که حتماً باید مدیریت شود تا انشاالله توشه پرباری از این سفر برای خانواده‌ها بماند و اثرات تربیتی و معنوی آن تا سال‌ها در خانواده جاری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...