راه اندازی 7 عمود فرهنگ و هنر در موکب های اربعین در کردستان


راه اندازی 7 عمود فرهنگ و هنر در موکب های اربعین در کردستان

سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برای ارائه خدمات فرهنگی و اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی، ۷ عمود فرهنگ و هنر با مشارکت اصحاب هنر و رسانه راه اندازی شده است.

علی اصغر دریایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کمیته فرهنگی اربعین تلاش می‌کند آثار این واقعه را که برای اولین بار در استان کردستان و مرز باشماق اتفاق افتاده است با زبان هنر بیان کند.

وی افزود: آنچه واقعه کربلا را در اذهان ماندگار و جاودانه خواهد ساخت ترویج و تولید آثار هنری با موضوع اربعین و واقعه کربلا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر ۳۷ موکب در سطح استان کردستان دایر شده است که ۱۱ مورد آنها در شهرستان مریوان و مرز باشماق بر پا شده است و در ۷ موکب نیز ۷ عمود فرهنگ و هنر راه اندازی شده است.

دریایی خاطرنشان کرد: موکب پیامبر اعظم (ص) با ۲ هکتار وسعت و برخورداری از امکاناتی مانند اسکان، حمام، پذیرایی، اورژانس، آتش نشانی و اینترنت رایگان در خروجی شهر سنندج به سمت مرز باشماق مریوان راه اندازی شده است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مربوط به تئاتر خیابانی است و تعدادی از گروه‌های نمایشی کردستان با همکاری کرمانشاه و آذربایجان غربی در ایام اربعین هم از این توان و استعداد خود برای بیان واقعه کربلا بهره می‌گیرند.

دریایی خاطرنشان کرد: دمام زنی و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر اربعین همراه با تولید محتوای بنرهای های تبلیغات شهری مزین به اشعار و روایت‌ها و احادیث اهل سنت در خصوص اربعین و واقعه کربلا در سراسر استان به ویژه مسیر عبور زائران از جمله مهمترین برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین حسینی (ع) با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان و سخنرانی در اجتماع خادمین اربعین حسینی (ع) استان و دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار کردستان، برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین‌های عاشورایی قروه نیز از دیگر برنامه‌های این ایام معنوی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: برگزاری هفت محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی استاد سید محمد جواد حسینی در شهرستان‌های بانه، سقز، بیجار، مریوان، کامیاران، قروه و سنندج از دیگر برنامه‌های معنوی در آستانه اربعین حسینی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم