انجام 31 هزار مورد غربالگری سلامت زائران اربعین در مرز باشماق


انجام 31 هزار مورد غربالگری سلامت زائران اربعین در مرز باشماق

مریوان- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۱۴ شهریور ماه جاری تاکنون بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ مورد غربالگری و پایش سلامت زائران در مرز باشماق انجام شده است.

فریدون عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۱۴ شهریور ماه جاری تاکنون به بیش از ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در هنگام خروج از کشور و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در هنگام بازگشت و ورود به کشور که اکثریت آنان از زائرین اربعین حسینی بوده اند در پایگاه‌های مراقبت سلامت واقع در مرز بین المللی باشماق مریوان خدمات سلامت ارائه شده است.

وی از تلاش‌های مجموعه مدیران و کارکنان حوزه سلامت به ویژه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان و مدیریت فوریت‌های پزشکی استان که برای ارائه خدمات سلامت به زوار اربعین حسینی به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند و همچنین برنامه ریزی، حمایت و نظارت مستمر واحدهای ستادی دانشگاه تقدیر کرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریتی و ایجاد زمینه برخورداری از سفری سالم برای زوار حسینی، علاوه بر اجر دنیوی و اخروی از وظایف حوزه سلامت استان و کشور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۱۶۳ مورد تست RDT در بیماران مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا و ۲۱ مورد آزمایش التور خبر داد و گفت: خوشبختانه تمام موارد تست‌های انجام گرفته منفی بوده است.

عبدالملکی افزود: علاوه بر غربالگری و درمان بیماران، آموزش مسائل خودمراقبتی از جمله خدمات ارائه شده به زوار در مرز باشماق بوده است.

وی گفت: توزیع هزار و ۱۰۰ تراکت آموزشی سلامت محور، پخش ۴۸۰ پیام بهداشتی در موکب ها و نیز پخش منظم پیام‌های بهداشتی در بلندگوهای مستقر در معابر خروجی کشور واقع در پایانه مرزی باشماق از جمله اقدامات صورت گرفته در حیطه پیشگیری و مراقبت از بیماری هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مخالفت قاطعانه عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین