ورود زائران پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان


ورود زائران پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان

زاهدان- گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز ریمدان حکایت از استمرار ورود زائران پاکستانی از طریق این پایانه مرزی طی امروز شنبه ۱۹ شهریورماه دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرز ریمدان به دلیل نزدیک بودن با کلان‌شهر اقتصادی پاکستان (کراچی) که تنها ۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد این روزها میزبان زوار اربعین حسینی (ع) است.

در حال حاضر روزانه صدها زائر اربعین حسینی پاکستانی از مرز ریمدان دشتیاری وارد کشورمان می‌شوند.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفته است: مرزهای سیستان و بلوچستان به روی زوار پاکستانی باز است و از امروز صبح زوار بدون هیچ مشکلی از مرزهای ریمدان و میرجاوه وارد کشور می‌شوند، تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر زائر پاکستانی وارد ایران شدند.

جواد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمینه پذیرش و میزبانی از زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

وی افزود: قبل از وقوع سیل در کشور پاکستان و زیر آب رفتن ۷۰ درصد از اراضی این کشور، پیش‌بینی می‌شد که ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر زائر وارد خاک کشورمان شوند اما بحران سیل و اعلام کشور عراق مبنی بر اینکه مرزهای زمینی این کشور را به روی اتباع افغانستانی و پاکستانی مسدود کرده، باعث شد که میزان ورود زوار کشورهای همسایه به ایران کاهش یابد.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرز ریمدان قبل از آغاز روند ورود زوار پاکستانی هیچ‌گونه زیرساختی نداشت، اما با تلاش دستگاه‌های اجرایی اکنون مرز ریمدان هیچ مشکل و نقصی برای ورود زوار ندارد.

وی عنوان کرد: برای رفاه حال زوار گیت‌های ورودی مرز ریمدان از دو گیت به ۱۶ گیت افزایش‌یافته، ۵۳ کیلومتر لکه‌گیری آسفالت انجام‌شده، برای تأمین آب علاوه بر وجود مخازن آب به‌صورت سقایی و تأمین آب‌معدنی دو خط لوله انتقال آب به طول هشت و ۲۲ کیلومتر به مرز ریمدان ایجادشده است.

وی اضافه کرد: از مرز میرجاوه تا مرکز استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله است و در این مرز در گذشته زیرساخت‌های خوبی توسط آستان قدس ایجادشده بود، اما از مرز ریمدان تا مرکز استان ۷۵۰ کیلومتر فاصله است که با توجه به علاقه‌مندی زوار برای ورود به کشور از این مرز به خاطر مسافت کم از مبدأ زوار، با پیگیری‌های صورت گرفته برای رفاه حال آن‌ها پمپ‌بنزین شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد.

قنبری ادامه داد: مسیرهای مختلفی از شهرستان‌های کنارک، ایرانشهر و چابهار برای زوار در نظر گرفته‌شده، یک باب بیمارستان سیار توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شد، مرکز اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی هم خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به زوار ارائه کردند.

قنبری خاطرنشان کرد: از اول مردادماه تاکنون ۱۸ هزار و ۹۵ نفر زائر پاکستانی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۵۹۳ نفر از طریق مرز ریمدان و هشت هزار و ۵۰۲ نفر از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای اهالی سیستان و بلوچستان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین افزایش داشته است، ادامه داد: ۲۱ هزار و ۴۱۵ نفر از هم استانی‌ها در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، اما به خاطر انسداد موقت مرزهای عراق، تأکید شده که مردم عزیز به مرزهای غربی کشور مراجعه نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟