سپاه بیش‌از 12 هزار طرح در سیستان و بلوچستان اجرا کرده است


سپاه بیش‌از 12 هزار طرح در سیستان و بلوچستان اجرا کرده است

زاهدان- معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: ۱۲ هزار و ۵۱۴ طرح عمرانی با اعتبار ۳۱۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر جعفری اظهار داشت: سپاه در بحث مسکن محرومین به منظور کمک به دولت ورود کرد و تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مردم محروم، خانواده‌های ایثارگران، شهدا و جانبازان سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

وی بیان کرد: در زمینه محرومیت زدایی سال گذشته یک‌هزار و ۳۶۲ طرح عمرانی ساخته شده که بخشی از آنها شامل گاز کشی، مرمت خانه محروم و حوزه علمیه و خانه عالم، تسطیح زمین‌های کشاورزی، اشتغالزایی، ایجاد استخرهای پرورش ماهی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنایع دستی، ایجاد سیل بند و مرمت گلزار شهدا بوده است.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: آبرسانی به یکهزار و ۷۳۵ روستا توسط سپاه در حال انجام است که این تعداد به ۲ هزار روستا نیز قابل افزایش است که برای آبرسانی به این تعداد روستا سه هزار و ۴۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با در برگیری ۵۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۴۷۲ روستا با تنش آبی مواجه هستند یا اصلاً آب ندارند، که از این تعداد ۲ هزار روستا را سپاه رفع تنش آبی می‌کند.

سرهنگ جعفری در بحث فضای آموزشی و اقدامات مربوط به حوزه مدرسه سازی، افزود: سیستان و بلوچستان با ۶۰ درصد نیروی جوان، جوان‌ترین استان کشور است و بالاترین ورود به مقطع ابتدایی را این خطه به خود اختصاص داده به گونه‌ای که در چهار سال آینده ۱۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس کمبود دارد که اگر از الان تدبیری انجام نشود مشکلاتی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون ۱۸۸ باب مدرسه به همت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ساخته و ۷۶۴ کلاس درس به فضای آموزشی اضافه شده که سپاه آنها را ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب تاکنون ۲۷۶ برابر جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان بیشتر شده و این مهم لزوم مدرسه سازی در این خطه را بیش از بیش کرده است.

به گفته وی، ساخت ۵۰۰ سرویس بهداشتی در ۱۱۱ مدرسه و مرمت ۹۱ مدرسه از دیگر خدمات انجام شده در این حوزه است.

سرهنگ جعفری اهدای ۲۱۱ هزار لوازم التحریر، ۳۰ هزار جفت کفش و ۱۴ هزار دست لباس دانش آموزی را از جمله خدمات اجتماعی ارائه شده توسط قرارگاه قدس در مناطق محروم سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی ‏با بیان اینکه محرومیت زدایی و کمک به محرومان در مناطق دور افتاده و سخت گذر همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: تا جایی که در توان باشد از ظرفیت سپاه، قرارگاه قدس، مردم و خیران در این راستا بهره‌گیری خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا