بیش‌از یک تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد


بیش‌از یک تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان- فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش‌از یک تن انواع موادمخدر طی ۲ عملیات جداگانه توسط مرزداران این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد ملاشاهی اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزهای جنوب شرق کشور و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، مرزداران استان پس از رصد اطلاعاتی، از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی جالق سراوان مطلع که با طرح‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور را شناسایی که با اجرای طرح مهار، کنترل و پایش دقیق و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله موادمخدر را به وسیله موتورسیکلت از خاک کشور مقابل وارد کشور کنند که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند و به سمت آنها تیراندازی کرده که با اقتدار مرزداران مواجهه شده و در نهایت محموله کشف شد.

وی بیان کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن کشف مقدار ۷۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۴۹۵ کیلوگرم تریاک و ۲۷۸ کیلوگرم حشیش، تعداد ۱۰ دستگاه موتورسیکلت را توقیف کنند.

سردار ملاشاهی با اشاره به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزبانان هنگ مرزی جکیگور عنوان کرد: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزبانان هنگ مرزی جکیگور موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی، مقدار ۲۴۸ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک را کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدان مرزبانی، همه تلاش خود در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران اسلامی را بکار گرفته و اجازه نمی‌دهند تا قاچاق چیان و سوداگران مرگ در هیچ نقطه‌ای از سرحدات کشورمان احساس امنیت و آرامش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)