راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین حرکت جهانی علیه دشمنان اسلام است


راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین حرکت جهانی علیه دشمنان اسلام است

مشهد ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین راهپیمایی جهانی علیه دشمنان اسلام با شعار لبیک یا حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز راهپیمایی عظیم اربعین، به بیان ویژگی‌های این رویداد عظیم اسلامی پرداخت و اظهار کرد: اربعین، حرکتی عمیق و مردمی است که جوشیده از عشق به حسین (ع) است.

وی با بیان این‌که اعجاز الهی در اربعین مشهود است، ادامه داد: این مراسم بزرگ‌ترین راهپیمایی جهانی علیه دشمنان اسلام با شعار لبیک یا حسین (ع) است.

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر این‌که اجتماع عظیم اربعین می‌تواند آمادگی برای ظهور امام زمان (ع) ایجاد کند، افزود: حرکت اربعین استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

وی، راهپیمایی اربعین را مانور عشق، ارادت و عظمت اهل بیت (ع) است دانست و گفت: اربعین نمایشی از شکست‌پذیری دشمن و پیروزی حق در اوج سختی‌هاست که اگر این خصوصیات بعد از برگشت از این مراسم در جامعه ما تبلور پیدا کند و خود را نشان دهد، شاهد رشد جامعه خواهیم بود.

فرزانه به آثار فردی و اجتماعی راهپیمایی عظیم اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: رسیدن به خود واقعی از اصلی‌ترین آثار این راهپیمایی عظیم است که عواطف و احساسات عالی انسانی از جمله ایمان به خدا، عشق به خدا و بندگی خدا، مقاومت در برابر سختی‌ها، ولایت‌مداری و تقوا را در زندگی وارد می‌کند.

وی، دوری از جهل و کمک به محرومان و نیازمندان را از دیگر آثار این اجتماع عظیم برشمرد و گفت: ستم‌ستیزی و دفاع از مظلوم از دیگر آثار اربعین است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به لزوم هماهنگی همه قوا در مدیریت کشور، تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی میان قوای سه‌گانه در کشور مطلوب است و تأثیر آن را باید بر تقویت ارتباط با مردم شاهد باشیم زیرا این ارتباط، سبب تقویت انقلاب و ناامیدی دشمنان می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | گریه ناگهانی مجری صدا و سیما روی آنتن زنده