آغاز 3 طرح بزرگ قرآنی در استان فارس


آغاز 3 طرح بزرگ قرآنی در استان فارس

شیراز - سه طرح و برنامه قرآنی شامل نهضت قرآن‌خوانی کارمندان ادارات، پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» و جشنواره «مؤذن» با حضور استاندار فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در مراسم رونمایی از سه طرح قرآنی در استان که شامل طرح نهضت قرآن‌خوانی در ادارات استان، مسابقات ملی «مدهامتان» و جشنواره «مؤذن» بود، گفت: اگر قرار است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فارس در قله باشد، باید اصل را بر این بگذاریم که فرمایش پیامبر مکرم (ص) مبنی بر ارج گذاشتن به دو ثقل اکبر و اصغر را اجرایی کنیم.

وی با یادآوری اینکه ثقل اکبر قرآن کریم است که باید به آن متمسک شویم، افزود: استان فارس یک استان فرهنگی، دینی و اعتقادی است که بزرگان زیادی را در این عرصه تربیت کرده است که از جمله آن می‌توان به آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مفسر بزرگ قرآن کریم و مرجع تقلید شیعیان اشاره کرد.

ایمانیه با تأکید بر ضرورت تقویت فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در استان فارس تصریح کرد: چندین کار در این راستا در استان فارس باید انجام شود که یکی از آن‌ها اجرای طرح نهضت قرآن‌خوانی برای کارمندان ادارات استان است.

استاندار فارس یادآور شد: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرایی شده است و ۱۵ هزار نفر از کارمندان آن در این طرح شرکت کردند که باید تلاش کنیم در سراسر استان این طرح تسری یابد.

وی همچنین در خصوص اهمیت توجه به نماز نیز گفت: باید نوای اذان در هنگامه ظهر و شب بر فراز ادارات و فرمانداری‌ها در سطح استان پخش شود. ایمانیه خواستار بهسازی و تجهیز نمازخانه‌های ادارات و شرکت حداکثری مدیران دستگاه‌ها در نمازهای جماعت ادارات شد.

شیراز پایتخت هنرهای عاشورایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه با اشاره به اجرای جشنواره آواها و نواها عاشورایی و همچنین شب شعر عاشورا طی روزهای اخیر و همین ایام گفت: به واسطه اجرای چنین برنامه‌های هنری فاخری می‌توانیم بگوییم شیراز پایتخت هنرهای عاشورایی خواهد بود.

حمیدرضا قانعی تصریح کرد: طی این ایام موفق به اجرای جشنواره آواها و نواهای عاشورایی شدیم و امشب و فردا شب هم شب شعر عاشورا در شیراز برگزار می‌شود که می‌توانیم بگوییم شیراز پایتخت هنرهای عاشورایی خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی نیز تصریح کرد: یکسری فعالیت‌ها هم در جهت توسعه و ترویج قرآن کریم آغاز کردیم که امیدواریم به زودی چند مجموعه دیگر را به این طرح‌ها اضافه کنیم.

قانعی با اشاره به برگزاری مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات ملی «مدهامتان» گفت: برای نخستین بار است که میزبانی مرحله کشوری این مسابقات قرآنی از مشهد خارج شده و به شیراز واگذار شده است.

مدیرکل ارشاد فارس ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف اقدامات مؤثری را در حوزه قرآن و عترت در استان فارس انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش