اربعین فرصتی برای وحدت شیعه و سنی است


اربعین فرصتی برای وحدت شیعه و سنی است

قزوین - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، گفت: اربعین فرصتی برای وحدت بین شیعه و سنی است و باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن کبیری در نشست سازمان‌دهی مراسم و شئون مذهبی که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک واقعه بزرگ سرنوشت‌ساز است و به‌عنوان یک رخداد بزرگ تاریخی شناخته می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: هر ملتی با رویداد تاریخی خاصی شناخته می‌شود چنانچه رویداد تاریخی ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین مختص به کشور ما بوده اما بزرگ‌ترین رویداد و بزنگاه تاریخی که بسیار سرنوشت‌ساز بوده عاشورا و اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه آیندگان قضاوت دقیق‌تری از اتفاقات و اثرگذاری آن‌ها خواهند داشت افزود: خون امام حسین (ع) زمینه‌ساز حرکت بزرگ جهانی اربعین بود؛ چنانچه این حرکت در سال‌های ۹۵ و ۹۶ با جمعیت ۱۷ الی ۲۲ میلیون نفر اتفاقی را رقم زد که حتی رسانه‌های خارجی نیز امکان کتمان این عظمت را نداشتند.

این مسئول تأکید کرد: حضور مردم از تمام کشورها درواقع عظمت این رویداد بزرگ را منتقل می‌کند که درواقع در نمونه جهانی خود بی‌مانند است زیرا در هیچ جای دنیا گردهمایی این‌چنینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: علت حضور همگانی مردم در اربعین این است که دستگاه‌ها و اقوام مختلف به‌واسطه اربعین با امام حسین (ع) آشنا شوند و نام ایشان در ذهن عالم بنشیند.

این مسئول تأکید کرد: علت تأخیر تصمیم‌گیری در حوزه برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در استان و شهرستان‌ها این بود که بنای به بزرگ‌نمایی این موضوع و جایگزینی این موضوع با اربعین را نداشتیم و تأکید ما حضور حداکثری مردم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عراق بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برنامه ما در شهرستان‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به نیت پیاده‌روی از منزل خارج شوند و با قرائت زیارت توسل به حضرت اتفاق بیفتد از طرف دیگر برگزاری این برنامه‌ها باید سبب شود تا این فرهنگ به‌خوبی در ذهن جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه ما باید با کارآمد نشان دادن دین امیدآفرینی کنیم عنوان کرد: مسئله‌ای که امروز دشمن در پی آن است مسئله تفرقه بین شیعه و سنی است و باید از این فرصت به عنوان بستر وحدت این مذهب استفاده کنیم.

وی گفت: مسائل ریز برگزاری مراسم اربعین باید توسط فرمانداران شهرستان بررسی شود و نیازهایی همچون سیستم صوتی و سایر موارد نیز باید توسط فرماندار شهرستان پیگیری شود.

این مسئول تأکید کرد: برای مسیر اربعین نباید تفرقه مسیری ایجاد کنیم و بهتر است تنها یک مسیر پیاده‌روی برای زائرین از میدان میرعماد تا امام‌زاده حسین (ع) پیش‌بینی شود.

وی در پایان گفت: مسائل امنیتی، تجهیزات و امکانات برای برگزاری این مراسم باید به‌خوبی بررسی و لحاظ شود و هلال‌احمر نیز در این میان حضور فعال داشته و برنامه مجزای خود را برای شرکت در این مراسم کنسل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!