مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان راه‌اندازی شد


مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان راه‌اندازی شد

زاهدان-رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان گفت: هم‌اینک ۶دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند در معابر زاهدان نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر سرهنگ محمدعلی بزی در مراسم راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهرداری زاهدان اظهارداشت: همچنین تا پایان مهر ۶ دستگاه دوربین پلاک خوان در خیابان‌های زاهدان نصب خواهد شد.

وی افزود این دوربین‌ها تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، نبستن کمر بند و مخدوش بودن را ثبت و نمرات منفی را برای متخلفان اعمال خواهد کرد.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نبود خدمات دهی مناسب حمل و نقل عمومی در سطح شهر زاهدان افزود: یکسال است این مشکل را پیگیری کرده و با ایجاد کارگروهی بدنبال عملیاتی سازی سیستم توسط شهرداری و خدمات دهی مناسب رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

ابوالفضل احمد زاده افزود: چنانچه عملکرد تاکسی‌ها شهری درسطح شهر نمود داشته باشد بعنوان نماینده دادستان و مدعی العموم احقاق حق آنان را پیگیری خواهم کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان نیز با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل نقل عمومی و شهری افزود: هم‌اینک ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید با ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شده است.

آسا ریگی اظهارداشت: با پیگیری‌های لازم و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد سیستان و بلوچستان، تسهیلات بدون بهره در اختیار مناقضیات تاکسی قرار گیرد و در مرحله اول تسهیلات لازم برای ۵۰۰ دستگاه تاکسی با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده جایگزین شود.

وی بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر یک دستگاه تاکسی است که با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر زاهدان باید هفت هزار تاکسی وجود داشت که هم‌اینک ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داریم که ۹۰ درصد این ناوگان هم فرسوده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان گفت: در اتوبوسرانی هم به ازای هر یک‌هزار نفر باید یک‌دستگاه اتوبوس وجود داشت که هم‌اینک ۱۰۹ دستگاه فعال داریم که بخشی از آنها فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ مسیر عمومی در حال حاضر برای خدمات رسانی برای خودروهای تاکسی در زاهدان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان