مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند/ تخلفات را گزارش کنید


مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند/ تخلفات را گزارش کنید

کرمان - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ اجباری در زمینه پرداخت شهریه در مدارس دولتی نباید وجود داشته باشد، گفت: والدین تخلفات را گزارش کنند.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدارس غیردولتی یک شهریه مصوب دارند که هر ساله بر مبنای پارامترهای موجود از سوی وزارت آموزش و پرورش برای همه مدارس در سراسر کشور شهریه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان افزایش شهریه امسال نسبت به سال قبل ۳۷ درصد است و اگر مدرسه‌ای بیشتر از این درصد شهریه اخذ کند، والدین می‌توانند به اداره مشارکت‌ها مردمی در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان یا نواحی یک و دو یا ادارات آموزش و پرورش در سراسر استان مراجعه کرده و موارد را برای بررسی گزارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مبلغ شهریه ثابت و متغیر مدارس غیردولتی باید در دفتر مدرسه در معرض دید اولیای دانش آموزان قرار داشته باشد.

رضایی در خصوص مدارس دولتی هم عنوان کرد: هیچ اجباری در زمینه پرداخت شهریه در مدارس دولتی نباید وجود داشته باشد و در صورت مشاهده تذکرات لازم به مدیر مدرسه داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تمام تلاشمان بر این است که برای آغاز سال تحصیلی جدید شهریه منصفانه‌ای برای مدارس غیردولتی تعریف شود و به هیچ عنوان بیش از آن شهریه‌ای گرفته نشود.

وی گفت: هیئت امنا در مدرسه هیئت امنایی مصوب می‌کند که برای امورات مدرسه اولیای توانمند مشارکت کنند. در مدارس عادی هم شهریه و وجهی را دریافت نمی‌کنند اما برخی والدین به مدرسه کمک می‌کنند.

رضایی در خصوص تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار هم گفت: امسال قرار است در مناطق محروم تغذیه رایگان در بین دانش آموزان به ویژه دوره ابتدایی توزیع شود. این مساله باید توسط وزراتخانه به ما ابلاغ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو