کاروان امام علی (ع)؛ از پیاده روی 28 ساله تا جذب 350 هزار نفری


کاروان امام علی (ع)؛ از پیاده روی 28 ساله تا جذب 350 هزار نفری

همدان-کاروان پیاده امام علی (ع) استان تبریز که از 28 سال پیش پیاده روی به سمت حرم امام حسین (ع) را آغاز کرده اند، در مسیر به پیام های فرهنگی و حرکت خود توجه ویژه ای دارند.

جواد تیزچنگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان امام علی ۲۸ سال از تبریز به تهران رفته و با مرقد امام راحل تجدید میثاق می‌کنند و با پای پیاده و در حدود ۹۰ تا ۱۱۰ نفر شروع به پیاده روی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون، نزدیک به ۱۳ سال است که در روز عاشورا پس از تجدید میثاق با امام راحل نیت ۴۰ روزه زیارت عاشورا می‌کنند و نیت سوره‌های الرحمن، واقعه انجام می‌دهند و حرمت خود را پس از اقامه نماز صبح عاشورا از مرقد امام شروع می‌کنند و از طریق استان‌های غربی طی طریق می‌کنند و پس از عبور از مرز از نجف تا کربلا ادامه می‌دهند تا به اجتماع بزرگ اربعین برسند.

رئیس کاروان پیاده امام علی (ع) استان تبریز ادامه داد: امسال هم به حمدالله با ۷۵ نفر و از روز عاشورا شروع و طی طریق کردیم و در طی مسیر حرکت ما از شهرها و روستاها قریب به ۳۵۰ هزار نفر وارد کار شدند.

تیزچنگ با اشاره به اینکه در حین مسیر، بازدید از چند آسایشگاه معلولین نیز صورت گرفت تا به نیابت از دوستانی که توان انجام زیارت را ندارند در کربلا زیارت انجام شود؛ اضافه کرد: طی این سفر، ۳۴ منزل و دیدار با خانواده‌های شهدا قرار است که طی شود، زمانی که به همدان رسیدیم ۱۲ منزل پیموده بودیم.

وی تصریح کرد: در این کاروان امام حسین (ع) نیروهای ویژه خودش را دارد و ما نیز بدون توجه به در نظر گرفتن اقلیم و باورها آماده همراهی با دوستان هستیم.

این آزاده دفاع مقدس افزود: در طی مسیر اقلیت‌های مختلف با اشک و شوق از این کاروان پذیرایی و خدمت رسانی کردند، در طی مسیر خانم‌هایی هستند که با حجاب اسلامی خود این مفهوم را می‌رسانند که حجاب مانع هیچ کاری نیست و آزادی مطلقی است که خداوند اعطا کرده تا شأن خانم‌ها را نشان دهند و اینها همه پیام‌های فرهنگی است که در طول حرکت این کاروان مخابره می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون