رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه‌بخش باشد


رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه‌بخش باشد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه‌بخش باشد، گفت: در استان ۳۵ هزار میلیارد صنایع راکد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز دوشنبه در دیدار با معاون وزیر صمت در سخنانی با بیان اینکه لرستان در همه جنبه‌ها صنعتی، کشاورزی، دامداری، باغدار و… دارای ظرفیت است اظهار داشت: شکوفایی برخی از اینها با همراهی وزارت صمت و بخشی هم با همکاری بین وزارت خانه‌ها میسر است.

وجود ۳۵ هزار میلیارد صنایع راکد در لرستان

وی با بیان اینکه برخی از صنایع لرستان راکد و تعطیل، برخی فقط نامی از آنها هست افزود: بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان داریم، این یک عدد قابل توجهی است، سرمایه‌ای است که در استان راکد باقی مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این سرمایه گذاری هم در طول سالیان سال در استان صورت گرفته است افزود: بخشی از رکود استان نیز به مدیران سابق وزارت صمت بر می‌گردد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به وضعیت واحدهایی مانند «پارسیلون»، چرم و پوست، فولاد ازنا و… تصریح کرد: برخی از صنایع نیز با ظرفیت کامل فعالیت ندارند.

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

وی با بیان اینکه لرستان یک استان کوهستانی است و یکی از ابعادی که می‌تواند موجب تحول در حوزه سرمایه گذاری لرستان شود، بخش معدن است گفت: ۲۸ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور و سه درصد از سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان وجود دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همین حوزه معدن می‌تواند کشوری را متحول کند، چه برسد استانی را عنوان کرد: لرستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد، اما چهار میلیون نفر می‌توانند آبرومندانه در این استان زندگی کنند، اما این گونه نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه به وزیر صمت اعلام کردند که با ۱۷ میلیارد دلار در ۱۳ استان و ۴۸ طرح صنعتی سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، لرستان جز این استان‌ها نیست تصریح کرد: در این رابطه با ایشان، نمایندگان لرستان، استاندار لرستان و… صحبت کردم و در نامه نیز اعلام کردم که اگر قرار باشد نگاه مرکز نشین ها همان نگاه سابق باشد، این رفت و آمدها و چیزهای روی کاغذ نوشتن آثار خودش را در پی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: وضعیت ما به گونه‌ای است که باید تحول همراه با جهش در استان به وجود آید تا بتواند ما را از این وضعیت بسیار نامطلوب و مخرب نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وضعیت بیکاری، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی و… در لرستان گفت: وقتی که شغل باشد، دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی در استان نخواهیم بود.

رفت و آمد مسئولان به لرستان نتیجه بخش باشد

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه وزارت صمت می‌تواند گام‌های اساسی در این استان بردارد، آن هم در استانی که در طول این بیش از ۴۰ سال هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در استان‌ها و مناطق دیگر مؤثر بوده است ادامه داد: نیاز است که نگاه مرکز نشین ها به استان عوض شود، نگاهی باشد که شاهد پیشرفت و توسعه و همچنین ارتقای فرهنگی و دینی و همچنین رشد اقتصادی در آن باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری همیشه بهتر است، نمونه آن همین خسارت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی سیلاب است که هنوز هم جبران نشده است افزود: این امر نیز به خاطر نگاه تأخیر و کندی است که نسبت به لرستان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اگر دیر اقدام شود، خدایی ناکرده استانی که مامن بوده و هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در خوزستان، گنبد، کردستان و… مؤثر بوده، به واسطه همین آسیب‌های اجتماعی دچار مسائل امنیتی می‌شود افزود: تقاضای ما این است که این رفت و آمدهای مسئولان نتیجه بخش و مثمر ثمر باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بعضی از کارخانه‌های لرستان نیازمند تزریق اعتبار هستند ادامه داد: در استان معادن تعطیل شده زیادی داریم و باید نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ هانده ارچل از چهره و ظاهر جدیدش رونمایی کرد!