نگران مازاد تولیدات کشاورزی هستیم/تدوین طرح جامع آب وخاک


نگران مازاد تولیدات کشاورزی هستیم/تدوین طرح جامع آب وخاک

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاوررزی مازندران با اشاره به اینکه تولیدات خوبی در زمینه محصولات کشاورزی داشتیم، گفت: نگران مازاد تولید هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی هستیم و در برخی مزارع برنج تا ۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

وی با بیان این که امسال حدود ۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و ۹۵ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد، افزود: امسال تولیدات خوبی در محصولات کشاورزی داشتیم و نگران مازاد تولید هستیم.

وی با اشاره به طرح جهش تولید گفت: طرح جهش تولید به خوبی در ۳۲ هزار هکتار دیمزار استان اجرا شد که رتبه اول کشور را کسب کردیم و سهم امسال به ۶۰ هزار هکتار ارتقا پیدا کرد، همچنین در تولید محصولات باغی هم شاهد رشد بودیم و برای صادرات این محصولات در حال برنامه‌ریزی هستیم.

عنایتی گفت: در صنعت طیور شاهد اتفاقات خوبی در مازندران بودیم و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۴ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی استان ارتقا یافته و هیچ نگرانی در تولید محصولات کشاورزی نداریم که نشان از افزایش آگاهی و دانش کشاورزان دارد.

وی افزود: برنج مازندران از بهترین و باکیفیت‌ترین برنج‌هاست و دنبال توسعه ارقام جدید و پیاده‌سازی نظام هوشمندسازی شالیزار هستیم.

عنایتی با تاکید بر بهره گیری از فناوری نوین در حوزه کشاورزی گفت: باید از فناوری و تکنولوژی نوین در حوزه کشاورزی مازندران استفاده کنیم و مهارت‌افزایی داشته باشیم زیرا با افزایش استفاده از فناوری می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و به سمت استفاده از محصولات کم آب‌بر حرکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درباره برداشت برنج گفت: ۹۵ درصد برداشت برنج مازندران مکانیزه است و ۱۵۰ هزار هکتار شالیزار بصورت مکانیزه کشت شد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع آب و خاک مازندران گفت: تا ۱۱۰ هزارهکتار اراضی استان زهکشی شده و بازچرخانی آب داشته باشیم و با توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی امسال شتاب بیشتری می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی