بیش‌از 18میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در خاش و تفتان پرداخت شد


بیش‌از 18میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در خاش و تفتان پرداخت شد

زاهدان- ایرنا- رییس شعبه صندوق کارآفرینی امید خاش و تفتان سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 18 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال آفرین پارسال به 120 نفر متقاضی تسهیلات قرض الحسنه در شهرستان‌های خاش و تفتان پرداخت شده است.

رضا اسماعیل زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به وضعیت مناسب شهرستان‌های خاش و تفتان برای کشت انواع محصولات کشاورزی، بیشترین تسهیلات در سال گذشته در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.
وی با اشاره به حمایت تسهیلاتی از ۷۴ نفر در حوزه کشاورزی و آبخیزداری در سال ۱۴۰۰ افزود: یکی از مهمترین طرح‌های مورد حمایت، مرزعه پرورش ماهیان سردآبی در تفتان بوده که موجب توسعه اشتغال در روستاهای این منطقه شده است.
شعبه صندوق کارآفرینی امید خاش و تفتان، احداث گلخانه، پرورش مرغ گوشتی، مجموعه مرغداری و پرورش زنبور عسل را از دیگر طرح‌های مورد حمایت صندوق در حوزه کشاورزی عنوان کرد.
وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش‌از ۴۰ نفر از بانوان از تسهیلات قرض الحسنه صندوق بهره‌مند و در زمینه‌های مختلف بویژه صنایع دستی شاغل شدند.
اسماعیل زاده همچنین از کارخانه تولید آجرنسوز که با تسهیلات قرض الحسنه صندوق از محل منابع اشتغال پایدار روستایی در حال ساخت است یاد کرد و گفت: با احداث این کارخانه در ناحیه صنعتی نوک آباد، زمینه اشتغال جوانان جویای کار بومی منطقه فراهم می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 + جدول