هشت یزدی دیگر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند


هشت یزدی دیگر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند

یزد- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا و سویه اُمیکرون در این استان فوت کردند.

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، دکتر علی اسلامی افزود: در این مدت از ۸۵۴ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹۹ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در یزد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان یزد بستری و ۳۵۰ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان یادآور شد: پنج بیمار در ابرکوه، سه بیمار در اردکان، سه بیمار در بهاباد، ۲ بیمار در خاتم، سه بیمار در مهریز، سه بیمار در میبد و ۳۰ بیمار در شهر یزد شناسایی شدند.

اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند

یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان دارد که هم‌اکنون از لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت ۱۰ شهرستان قرمز است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ بطوریکه سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دستان آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه «شفا» یعنی شست وشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم