حسین بازپور به «یکشنبه عصر در خیابان سوم» رسید


حسین بازپور به «یکشنبه عصر در خیابان سوم» رسید

مجموعه داستان نوجوان «یکشنبه عصر در خیابان سوم» نوشته حسین بازپور چاپ و منتشر شد.

این کتاب دومین مجموعه داستان کوتاه بازپور در حوزه‌ ادبیات نوجوان و شامل پنج داستان کوتاه در ۱۱۰ صفحه است که در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با کاغذ بالک سوئد، با طراحی جلد سیاوش برادران در نشر کتاب هرمز با قیمت ۳۵ هزار تومان به چاپ رسیده ‌است.

بازپور به ایسنا گفت: این مجموعه داستان به مسایل اجتماعی نوجوانان می‌پردازد و در این مجموعه تلاش کردم علایق و سلایق مختلف و متفاوت نوجوان امروز را در لابه‌لای داستان به نمایش بگذارم. مسایل اخلاقی از مهم‌ترین مسایلی است که تمایل دارم همواره به آن در داستان‌هایم بپردازم.

وی افزود: نوع روایت داستان‌ها و زبان داستان‌ها در این مجموعه با مجموعه‌ قبلی‌ام بسیار متفاوت است. در این مجموعه داستان از راوی اول شخص، راوی سوم شخص محدود و سوم شخص دانای کل استفاده کردم.

این نویسنده ادامه داد: نقل مکان، آفتاب شنبه، پلّه برقی، خیابان سوم و چهارشنبه ده صبح از داستان‌های این کتاب هستند.

حسین بازپور به «یکشنبه عصر در خیابان سوم» رسید

بازپور تصریح کرد: تلاش کردم با طیف‌های مختلفی از نوجوانان آشنا بشوم و این آشنایی به طراحی و شخصیت‌پردازی دقیق‌تر شخصیت‌هایم در داستان، کمک کرد.

او اضافه کرد: در این مجموعه، تضادها، حس‌آمیزی و شاعرانگی را تا آن‌ جایی که توانستم به‌ نمایش گذاشتم. اتفاقات و حوادثی که در داستان‌ها رخ می‌دهد خیلی عجیب و غریب نیستند و از دل همین جامعه‌ ما نوجوانان است.

وی بیان کرد: از تجربه شخصی زیستی‌ام در داستان‌ها استفاده کردم، ولی در تلاش بودم که از تجربه دیگران هم در مساله‌ ساخت و پرداخت به داستان‌ها کمک بگیرم و استفاده کنم و با دیدی کُلی و جامع به حوادث و اتفاقات داستان بپردازم.

بازپور گفت: فضای حاکم موجود در ادبیات کودک و نوجوان استان بسیار نامطلوب است که نیازمند اقداماتی جدی در سال‌های آتی‌ است. با یکی ـ دو اقدام، ادبیات کودک و نوجوان استان، از بن‌بست خارج نمی‌شود. باید سال‌ها تلاش کنیم، از این ظرفیت موجود در حوزه‌ کودک و نوجوان استفاده و تولید محتوا کنیم. عدم وجود نشریات تخصصی برای کودکان و نوجوانان و عدم تولید محتوای مناسب بسیار آسیب‌زا است که تاثیرات این پدیده در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

این نویسنده علاوه بر داستان نوجوان، در شعر نوجوان هم فعالیتی دارد و به ‌زودی مجموعه شعر نوجوانی از او تحت عنوان «ورزشگاهی پر از مورچه» منتشر خواهد شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازار عید فطر در اهواز